Laboratorium EEG: Różnice pomiędzy wersjami

Z Brain-wiki
Linia 37: Linia 37:
 
=== 10.03.2021 Pomiar EEG spoczynkowe, artefakty i alfa +P300 ===
 
=== 10.03.2021 Pomiar EEG spoczynkowe, artefakty i alfa +P300 ===
 
Proszę powtórzyć informacje z :  
 
Proszę powtórzyć informacje z :  
* [[Pracownia_Sygnałów_Biologicznych/Zajecia_9]]
+
* [[Pracownia_Sygnałów_Biologicznych/Zajecia_9]]. W szczególności proszę zwrócić uwagę na:
 +
** porcedurę zakładania czepka
 +
** przygotowanie skóry do pomiaru
 +
** kolejność mocowania elektrod w czepku
 
* [[Pracownia_EEG/EEG_spoczynkowe]]
 
* [[Pracownia_EEG/EEG_spoczynkowe]]
 +
** Jakie wyróżniamy rytmy i na jakiej podstawie?
 +
** Jakie są główne źródła artefaktów?
 
* [[Pracownia_EEG/Potencjały_wywołane#Zadanie_3:_rejestracja_i_analiza_potencja.C5.82u_P3]]
 
* [[Pracownia_EEG/Potencjały_wywołane#Zadanie_3:_rejestracja_i_analiza_potencja.C5.82u_P3]]
 
+
** Co to jest potencjał P300
W szczególności proszę zwrócić uwagę na:
+
Lektura uzupełniająca o P300:
* porcedurę zakładania czepka
+
Linden, D. E. J. (2005). The P300: Where in the Brain Is It Produced and What Does It Tell Us? The Neuroscientist, 11(6), 563–576. https://doi.org/10.1177/1073858405280524
* przygotowanie skóry do pomiaru
+
(Z IP wydziałowego można pobrać ten art. w pdf)
* kolejność mocowania elektrod w czepku
 
  
 
===Wprowadzenie do Matlaba===
 
===Wprowadzenie do Matlaba===

Wersja z 11:47, 9 mar 2021


Informacje bieżące

Zajęcia są prowadzone przez Macieja Kamińskiego i Jarosława Żygierewicza

Zajęcia odbywają się w sali 4.59:

  • we wtorki w godzinach 11:15 - 13:30
  • w środy w godzinach 11:15 - 13:30

Warunki zaliczenia

Ćwiczenia zostaną zaliczone osobom, które spełnią dwa niezwykle proste warunki:

  • Posiadanie maksymalnie dwóch nieusprawiedliwionych nieobecności na ćwiczeniach,
  • Posiadanie przynajmniej połowy sumy punktów ze wszystkich prezentacji,
  • ... (do ustalenia).

Elementy oceniane w prezentacji:

  • poprawność zastosowanego algorytmu -> należy przygotować opis ideowy algorytmu w punktach/na schemacie
  • prezentacja wykonanych testów pokazujacych, że algorytm działa poprawnie
  • jakość kodu (czytelność, komentarze, struktura, czy ktoś komu mielibyśmy przekazać ten kod ma sznsę go zrozumieć)
  • wykazanie się zrozumieniem otrzymanych wyników.


Materiały dydaktyczne

Wprowadzenie do przetwarzania sygnałów online


10.03.2021 Pomiar EEG spoczynkowe, artefakty i alfa +P300

Proszę powtórzyć informacje z :

Lektura uzupełniająca o P300: Linden, D. E. J. (2005). The P300: Where in the Brain Is It Produced and What Does It Tell Us? The Neuroscientist, 11(6), 563–576. https://doi.org/10.1177/1073858405280524 (Z IP wydziałowego można pobrać ten art. w pdf)

Wprowadzenie do Matlaba

Metody czas-częstość

Filtry przestrzenne

Zależności przyczynowe

MP