
Laboratorium EEG: Różnice pomiędzy wersjami
Z Brain-wiki
| (Nie pokazano 7 wersji utworzonych przez 2 użytkowników) | |||
| Linia 9: | Linia 9: | ||
Zajęcia odbywają się w sali 4.59: | Zajęcia odbywają się w sali 4.59: | ||
* we wtorki w godzinach 11:15 - 13:30 | * we wtorki w godzinach 11:15 - 13:30 | ||
| − | * w środy w godzinach | + | * w środy w godzinach 11:15 - 13:30 |
== Warunki zaliczenia == | == Warunki zaliczenia == | ||
| Linia 31: | Linia 31: | ||
==Materiały dydaktyczne== | ==Materiały dydaktyczne== | ||
| + | ===Wprowadzenie do przetwarzania sygnałów online=== | ||
| + | * [[Laboratorium_EEG/Wprowadzenie_do_syg_online|ONLINE]]<br> | ||
| + | |||
| + | |||
| + | === 10.03.2021 Pomiar EEG spoczynkowe, artefakty i alfa +P300 === | ||
| + | Proszę powtórzyć informacje z : | ||
| + | * [[Pracownia_Sygnałów_Biologicznych/Zajecia_9]]. W szczególności proszę zwrócić uwagę na: | ||
| + | ** porcedurę zakładania czepka | ||
| + | ** przygotowanie skóry do pomiaru | ||
| + | ** kolejność mocowania elektrod w czepku | ||
| + | * [[Pracownia_EEG/EEG_spoczynkowe]] | ||
| + | ** Jakie wyróżniamy rytmy i na jakiej podstawie? | ||
| + | ** Jakie są główne źródła artefaktów? | ||
| + | <!-- | ||
| + | * [[Pracownia_EEG/Potencjały_wywołane#Zadanie_3:_rejestracja_i_analiza_potencja.C5.82u_P3]] | ||
| + | ** Co to jest potencjał P300 | ||
| + | Lektura uzupełniająca o P300: | ||
| + | Linden, D. E. J. (2005). The P300: Where in the Brain Is It Produced and What Does It Tell Us? The Neuroscientist, 11(6), 563–576. https://doi.org/10.1177/1073858405280524 | ||
| + | (Z IP wydziałowego można pobrać ten art. w pdf) | ||
| + | --> | ||
===Wprowadzenie do Matlaba=== | ===Wprowadzenie do Matlaba=== | ||
Wersja z 12:24, 9 mar 2021
Informacje bieżące
Zajęcia są prowadzone przez Macieja Kamińskiego i Jarosława Żygierewicza
Zajęcia odbywają się w sali 4.59:
- we wtorki w godzinach 11:15 - 13:30
- w środy w godzinach 11:15 - 13:30
Warunki zaliczenia
Ćwiczenia zostaną zaliczone osobom, które spełnią dwa niezwykle proste warunki:
- Posiadanie maksymalnie dwóch nieusprawiedliwionych nieobecności na ćwiczeniach,
- Posiadanie przynajmniej połowy sumy punktów ze wszystkich prezentacji,
- ... (do ustalenia).
Elementy oceniane w prezentacji:
- poprawność zastosowanego algorytmu -> należy przygotować opis ideowy algorytmu w punktach/na schemacie
- prezentacja wykonanych testów pokazujacych, że algorytm działa poprawnie
- jakość kodu (czytelność, komentarze, struktura, czy ktoś komu mielibyśmy przekazać ten kod ma sznsę go zrozumieć)
- wykazanie się zrozumieniem otrzymanych wyników.
Materiały dydaktyczne
Wprowadzenie do przetwarzania sygnałów online
10.03.2021 Pomiar EEG spoczynkowe, artefakty i alfa +P300
Proszę powtórzyć informacje z :
- Pracownia_Sygnałów_Biologicznych/Zajecia_9. W szczególności proszę zwrócić uwagę na:
- porcedurę zakładania czepka
- przygotowanie skóry do pomiaru
- kolejność mocowania elektrod w czepku
- Pracownia_EEG/EEG_spoczynkowe
- Jakie wyróżniamy rytmy i na jakiej podstawie?
- Jakie są główne źródła artefaktów?
Wprowadzenie do Matlaba
Metody czas-częstość
Filtry przestrzenne
- Filtry przestrzenne: metody ślepej separacji źródeł