Laboratorium EEG: Różnice pomiędzy wersjami
Z Brain-wiki
(Nie pokazano 28 wersji utworzonych przez 2 użytkowników) | |||
Linia 2: | Linia 2: | ||
__NOTOC__ | __NOTOC__ | ||
==Informacje bieżące== | ==Informacje bieżące== | ||
− | :[[Laboratorium_EEG/Info_1| Grupa 1: MK+JR]] | + | <!--:[[Laboratorium_EEG/Info_1| Grupa 1: MK+JR]] |
− | :[[Laboratorium_EEG/Info_2| Grupa 2: JZ+AG]] | + | :[[Laboratorium_EEG/Info_2| Grupa 2: JZ+AG]]--> |
+ | |||
+ | Zajęcia są prowadzone przez Macieja Kamińskiego i Jarosława Żygierewicza<br> | ||
+ | |||
+ | Zajęcia odbywają się w sali 4.59: | ||
+ | * we wtorki w godzinach 11:15 - 13:30 | ||
+ | * w środy w godzinach 10:15 - 12:30 | ||
== Warunki zaliczenia == | == Warunki zaliczenia == | ||
Ćwiczenia zostaną zaliczone osobom, które spełnią dwa niezwykle proste warunki: | Ćwiczenia zostaną zaliczone osobom, które spełnią dwa niezwykle proste warunki: | ||
* Posiadanie maksymalnie dwóch nieusprawiedliwionych nieobecności na ćwiczeniach, | * Posiadanie maksymalnie dwóch nieusprawiedliwionych nieobecności na ćwiczeniach, | ||
− | * Posiadanie przynajmniej połowy sumy punktów ze wszystkich prezentacji | + | * Posiadanie przynajmniej połowy sumy punktów ze wszystkich prezentacji, |
− | * Posiadanie przynajmniej połowy sumy punktów ze wszystkich kartkówek | + | * ... ''(do ustalenia).'' |
+ | |||
+ | === Elementy oceniane w prezentacji:=== | ||
+ | * poprawność zastosowanego algorytmu -> należy przygotować opis ideowy algorytmu w punktach/na schemacie | ||
+ | * prezentacja wykonanych testów pokazujacych, że algorytm działa poprawnie | ||
+ | * jakość kodu (czytelność, komentarze, struktura, czy ktoś komu mielibyśmy przekazać ten kod ma sznsę go zrozumieć) | ||
+ | * wykazanie się zrozumieniem otrzymanych wyników. | ||
+ | |||
+ | |||
+ | <!--* Posiadanie przynajmniej połowy sumy punktów ze wszystkich kartkówek | ||
* Osobom spełniającym powyższe warunki zaproponowana zostanie pozytywna ocena końcowa z Laboratorium. | * Osobom spełniającym powyższe warunki zaproponowana zostanie pozytywna ocena końcowa z Laboratorium. | ||
* Osoby nie mające tego szczęścia, otrzymają ocenę negatywną. | * Osoby nie mające tego szczęścia, otrzymają ocenę negatywną. | ||
− | * Możliwe będzie poprawienie zaproponowanej oceny na wyższą poprzez zrealizowanie dodatkowego projektu. Jego cel zostanie ustalony indywidualnie. | + | * Możliwe będzie poprawienie zaproponowanej oceny na wyższą poprzez zrealizowanie dodatkowego projektu. Jego cel zostanie ustalony indywidualnie.--> |
==Materiały dydaktyczne== | ==Materiały dydaktyczne== | ||
+ | Zestaw przykładowych materiałów dotyczących analizy danych w Matlabie towarzyszący książce autorstwa Katarzyny J. Blinowskiej i Jarosława Żygierewicza zatytułowanej "Practical Biomedical Signal Analysis Using MATLAB® Second Edition]" ([https://books.google.pl/books?id=hSpHEAAAQBAJ&pg=PA1&hl=pl&source=gbs_toc_r&cad=3#v=onepage&q&f=false spis treści]): | ||
+ | |||
+ | https://static.routledge.com/9781138364417/matlab.zip | ||
+ | |||
+ | <!-- | ||
+ | ===Wprowadzenie do przetwarzania sygnałów online=== | ||
+ | * [[Laboratorium_EEG/Wprowadzenie_do_syg_online|ONLINE]]<br> | ||
+ | |||
+ | |||
+ | === 10.03.2021 Pomiar EEG spoczynkowe, artefakty i alfa +P300 === | ||
+ | Proszę powtórzyć informacje z : | ||
+ | * [[Pracownia_Sygnałów_Biologicznych/Zajecia_9]]. W szczególności proszę zwrócić uwagę na: | ||
+ | ** porcedurę zakładania czepka | ||
+ | ** przygotowanie skóry do pomiaru | ||
+ | ** kolejność mocowania elektrod w czepku | ||
+ | * [[Pracownia_EEG/EEG_spoczynkowe]] | ||
+ | ** Jakie wyróżniamy rytmy i na jakiej podstawie? | ||
+ | ** Jakie są główne źródła artefaktów? | ||
+ | --> | ||
+ | <!-- | ||
+ | * [[Pracownia_EEG/Potencjały_wywołane#Zadanie_3:_rejestracja_i_analiza_potencja.C5.82u_P3]] | ||
+ | ** Co to jest potencjał P300 | ||
+ | Lektura uzupełniająca o P300: | ||
+ | Linden, D. E. J. (2005). The P300: Where in the Brain Is It Produced and What Does It Tell Us? The Neuroscientist, 11(6), 563–576. https://doi.org/10.1177/1073858405280524 | ||
+ | (Z IP wydziałowego można pobrać ten art. w pdf) | ||
+ | --> | ||
===Wprowadzenie do Matlaba=== | ===Wprowadzenie do Matlaba=== | ||
Linia 21: | Linia 62: | ||
* [[Laboratorium_EEG/Konwerter_plików_Svarog–Matlab|Wczytywanie do Matlaba plików binarnych z programu Svarog]] | * [[Laboratorium_EEG/Konwerter_plików_Svarog–Matlab|Wczytywanie do Matlaba plików binarnych z programu Svarog]] | ||
* [[Laboratorium_EEG/EEGLAB|Pakiet EEGLAB]] | * [[Laboratorium_EEG/EEGLAB|Pakiet EEGLAB]] | ||
+ | |||
+ | ===Filtry przestrzenne=== | ||
+ | * [[Laboratorium_EEG/CSP|Filtry przestrzenne]]: metody ślepej separacji źródeł | ||
+ | |||
+ | ===Zależności przyczynowe=== | ||
+ | * [[Laboratorium_EEG/AR_1|Wielokanałowa analiza parametryczna/Zależności przyczynowe]] | ||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
<!-- | <!-- | ||
===Słuchowe potencjały stanu ustalonego: zmiany mocy pasmowej i metody ślepej separacji źródeł=== | ===Słuchowe potencjały stanu ustalonego: zmiany mocy pasmowej i metody ślepej separacji źródeł=== | ||
--> | --> | ||
===Metody czas-częstość=== | ===Metody czas-częstość=== | ||
− | * [[Wstęp do analizy obrazu]] | + | <!--* [[Wstęp do analizy obrazu]]--> |
* [[Laboratorium_EEG/Analiza czas-częstość w matlabie|Analiza czas-częstość w matlabie]] | * [[Laboratorium_EEG/Analiza czas-częstość w matlabie|Analiza czas-częstość w matlabie]] | ||
* [[Laboratorium_EEG/Analiza zjawiska ERD/ERS|Analiza zjawiska ERD/ERS]] | * [[Laboratorium_EEG/Analiza zjawiska ERD/ERS|Analiza zjawiska ERD/ERS]] | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | === | + | === MP=== |
* [[Laboratorium_EEG/MMP|MMP]] | * [[Laboratorium_EEG/MMP|MMP]] | ||
− |
Aktualna wersja na dzień 16:48, 15 kwi 2024
Informacje bieżące
Zajęcia są prowadzone przez Macieja Kamińskiego i Jarosława Żygierewicza
Zajęcia odbywają się w sali 4.59:
- we wtorki w godzinach 11:15 - 13:30
- w środy w godzinach 10:15 - 12:30
Warunki zaliczenia
Ćwiczenia zostaną zaliczone osobom, które spełnią dwa niezwykle proste warunki:
- Posiadanie maksymalnie dwóch nieusprawiedliwionych nieobecności na ćwiczeniach,
- Posiadanie przynajmniej połowy sumy punktów ze wszystkich prezentacji,
- ... (do ustalenia).
Elementy oceniane w prezentacji:
- poprawność zastosowanego algorytmu -> należy przygotować opis ideowy algorytmu w punktach/na schemacie
- prezentacja wykonanych testów pokazujacych, że algorytm działa poprawnie
- jakość kodu (czytelność, komentarze, struktura, czy ktoś komu mielibyśmy przekazać ten kod ma sznsę go zrozumieć)
- wykazanie się zrozumieniem otrzymanych wyników.
Materiały dydaktyczne
Zestaw przykładowych materiałów dotyczących analizy danych w Matlabie towarzyszący książce autorstwa Katarzyny J. Blinowskiej i Jarosława Żygierewicza zatytułowanej "Practical Biomedical Signal Analysis Using MATLAB® Second Edition]" (spis treści):
https://static.routledge.com/9781138364417/matlab.zip
Wprowadzenie do Matlaba
Filtry przestrzenne
- Filtry przestrzenne: metody ślepej separacji źródeł
Zależności przyczynowe