"Technologia informacyjna": Różnice pomiędzy wersjami

Z Brain-wiki
Linia 38: Linia 38:
 
      
 
      
 
----
 
----
[Ćwiczenia dla NI/FM: http://brain.fuw.edu.pl/edu/index.php/%22Programowanie_z_Pythonem%22]
+
Ćwiczenia dla NI/FM: [["Programowanie_z_Pythonem3"]]
  
 
----
 
----

Wersja z 19:45, 21 sty 2020


Technologia Informacyjna

  1. Wstęp praktyczny: Unix, GNU/Linux, interfejs, terminal, Python...
    1. Interfejs graficzny
  2. Cyfrowy świat: próbkowanie, aliasing, sumy kontrolne
    1. Wszystko jest plikiem: od zer i jedynek do wierszy — ASCII, ISO 8859-2 i UNICODE
  3. Jak to się robi, czyli algorytm → kod źródłowy → program wykonywalny
  4. System operacyjny, wirtualizacja
  5. Edytor tekstów i arkusz kalkulacyjny
  6. Formaty danych: obraz, dźwięk, wideo
  7. Prawa autorskie i licencje. Skąd się wziął GNU/Linux?
  8. Jak działa Internet
  9. Internet i jego usługi
  10. Email i komunikatory
  11. Interfejsy mózg-komputer
  12. Wyszukiwarki internetowe: po co nam indeks? I co tak naprawdę widać w google?
  13. Podpis elektroniczny: jak to działa? Kryptografia klucza publicznego
  14. Bezpieczeństwo i poufność w Internecie, fake news (slajdy z wykładu)


Dodatki:


Ćwiczenia dla NI/FM: "Programowanie_z_Pythonem3"


Niniejszy podręcznik opiera się na książkach:

  • Internet. Komputer. Cyfrowa Rewolucja , Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000, ISBN 83-01-13360-0 -- książka dostępna również w Internecie,
  • Cyfrowy Świat: jak to działa, Wydawnictwo Adamantan, Warszawa 2004, ISBN 83-85655-20-4.

Całość podręcznika jest udostępniona na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa-Na tych samych zasadach 3.0 Polska. Autor: Piotr Durka.

CC-88x31.png