"Technologia informacyjna"

Z Brain-wiki


Technologia Informacyjna

  1. Wstęp praktyczny: Unix, GNU/Linux, interfejs, terminal, Python...
    1. Interfejs graficzny
  2. Cyfrowy świat: próbkowanie, aliasing, sumy kontrolne
    1. Wszystko jest plikiem: od zer i jedynek do wierszy — ASCII, ISO 8859-2 i UNICODE
  3. Jak to się robi, czyli algorytm → kod źródłowy → program wykonywalny
  4. System operacyjny, wirtualizacja
  5. Edytor tekstów i arkusz kalkulacyjny
  6. Formaty danych: obraz, dźwięk, wideo
  7. Jak działa Internet
  8. Internet i jego usługi
  9. Email i komunikatory
  10. Wyszukiwarki internetowe: po co nam indeks? I co tak naprawdę widać w google?
  11. Prawa autorskie i licencje. Skąd się wziął GNU/Linux?
  12. [Interfejsy mózg-komputer]
  13. Podpis elektroniczny: jak to działa? Kryptografia klucza publicznego
  14. Bezpieczeństwo i poufność w Internecie, fake news (slajdy z wykładu)


Dodatki:


[Ćwiczenia dla NI/FM: http://brain.fuw.edu.pl/edu/index.php/%22Programowanie_z_Pythonem%22]


Niniejszy podręcznik opiera się na książkach:

  • Internet. Komputer. Cyfrowa Rewolucja , Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000, ISBN 83-01-13360-0 -- książka dostępna również w Internecie,
  • Cyfrowy Świat: jak to działa, Wydawnictwo Adamantan, Warszawa 2004, ISBN 83-85655-20-4.

Całość podręcznika jest udostępniona na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa-Na tych samych zasadach 3.0 Polska. Autor: Piotr Durka.

CC-88x31.png