Laboratorium EEG: Różnice pomiędzy wersjami
Z Brain-wiki
(Nie pokazano 20 wersji utworzonych przez 2 użytkowników) | |||
Linia 2: | Linia 2: | ||
__NOTOC__ | __NOTOC__ | ||
==Informacje bieżące== | ==Informacje bieżące== | ||
− | :[[Laboratorium_EEG/Info_1| Grupa 1: MK+JR]] | + | <!--:[[Laboratorium_EEG/Info_1| Grupa 1: MK+JR]] |
− | :[[Laboratorium_EEG/Info_2| Grupa 2: JZ+AG]] | + | :[[Laboratorium_EEG/Info_2| Grupa 2: JZ+AG]]--> |
+ | |||
+ | Zajęcia są prowadzone przez Macieja Kamińskiego i Jarosława Żygierewicza<br> | ||
+ | |||
+ | Zajęcia odbywają się w sali 4.59: | ||
+ | * we wtorki w godzinach 11:15 - 13:30 | ||
+ | * w środy w godzinach 11:15 - 13:30 | ||
== Warunki zaliczenia == | == Warunki zaliczenia == | ||
Ćwiczenia zostaną zaliczone osobom, które spełnią dwa niezwykle proste warunki: | Ćwiczenia zostaną zaliczone osobom, które spełnią dwa niezwykle proste warunki: | ||
* Posiadanie maksymalnie dwóch nieusprawiedliwionych nieobecności na ćwiczeniach, | * Posiadanie maksymalnie dwóch nieusprawiedliwionych nieobecności na ćwiczeniach, | ||
− | * Posiadanie przynajmniej połowy sumy punktów ze wszystkich prezentacji | + | * Posiadanie przynajmniej połowy sumy punktów ze wszystkich prezentacji, |
− | * Posiadanie przynajmniej połowy sumy punktów ze wszystkich kartkówek | + | * ... ''(do ustalenia).'' |
+ | |||
+ | === Elementy oceniane w prezentacji:=== | ||
+ | * poprawność zastosowanego algorytmu -> należy przygotować opis ideowy algorytmu w punktach/na schemacie | ||
+ | * prezentacja wykonanych testów pokazujacych, że algorytm działa poprawnie | ||
+ | * jakość kodu (czytelność, komentarze, struktura, czy ktoś komu mielibyśmy przekazać ten kod ma sznsę go zrozumieć) | ||
+ | * wykazanie się zrozumieniem otrzymanych wyników. | ||
+ | |||
+ | |||
+ | <!--* Posiadanie przynajmniej połowy sumy punktów ze wszystkich kartkówek | ||
* Osobom spełniającym powyższe warunki zaproponowana zostanie pozytywna ocena końcowa z Laboratorium. | * Osobom spełniającym powyższe warunki zaproponowana zostanie pozytywna ocena końcowa z Laboratorium. | ||
* Osoby nie mające tego szczęścia, otrzymają ocenę negatywną. | * Osoby nie mające tego szczęścia, otrzymają ocenę negatywną. | ||
− | * Możliwe będzie poprawienie zaproponowanej oceny na wyższą poprzez zrealizowanie dodatkowego projektu. Jego cel zostanie ustalony indywidualnie. | + | * Możliwe będzie poprawienie zaproponowanej oceny na wyższą poprzez zrealizowanie dodatkowego projektu. Jego cel zostanie ustalony indywidualnie.--> |
==Materiały dydaktyczne== | ==Materiały dydaktyczne== | ||
+ | ===Wprowadzenie do przetwarzania sygnałów online=== | ||
+ | * [[Laboratorium_EEG/Wprowadzenie_do_syg_online|ONLINE]]<br> | ||
+ | |||
+ | |||
+ | === 10.03.2021 Pomiar EEG spoczynkowe, artefakty i alfa +P300 === | ||
+ | Proszę powtórzyć informacje z : | ||
+ | * [[Pracownia_Sygnałów_Biologicznych/Zajecia_9]]. W szczególności proszę zwrócić uwagę na: | ||
+ | ** porcedurę zakładania czepka | ||
+ | ** przygotowanie skóry do pomiaru | ||
+ | ** kolejność mocowania elektrod w czepku | ||
+ | * [[Pracownia_EEG/EEG_spoczynkowe]] | ||
+ | ** Jakie wyróżniamy rytmy i na jakiej podstawie? | ||
+ | ** Jakie są główne źródła artefaktów? | ||
+ | <!-- | ||
+ | * [[Pracownia_EEG/Potencjały_wywołane#Zadanie_3:_rejestracja_i_analiza_potencja.C5.82u_P3]] | ||
+ | ** Co to jest potencjał P300 | ||
+ | Lektura uzupełniająca o P300: | ||
+ | Linden, D. E. J. (2005). The P300: Where in the Brain Is It Produced and What Does It Tell Us? The Neuroscientist, 11(6), 563–576. https://doi.org/10.1177/1073858405280524 | ||
+ | (Z IP wydziałowego można pobrać ten art. w pdf) | ||
+ | --> | ||
===Wprowadzenie do Matlaba=== | ===Wprowadzenie do Matlaba=== | ||
Linia 25: | Linia 60: | ||
--> | --> | ||
===Metody czas-częstość=== | ===Metody czas-częstość=== | ||
− | * [[Wstęp do analizy obrazu]] | + | <!--* [[Wstęp do analizy obrazu]]--> |
* [[Laboratorium_EEG/Analiza czas-częstość w matlabie|Analiza czas-częstość w matlabie]] | * [[Laboratorium_EEG/Analiza czas-częstość w matlabie|Analiza czas-częstość w matlabie]] | ||
* [[Laboratorium_EEG/Analiza zjawiska ERD/ERS|Analiza zjawiska ERD/ERS]] | * [[Laboratorium_EEG/Analiza zjawiska ERD/ERS|Analiza zjawiska ERD/ERS]] | ||
+ | |||
===Filtry przestrzenne=== | ===Filtry przestrzenne=== | ||
− | * [[Laboratorium_EEG/CSP|Filtry przestrzenne]] | + | * [[Laboratorium_EEG/CSP|Filtry przestrzenne]]: metody ślepej separacji źródeł |
===Zależności przyczynowe=== | ===Zależności przyczynowe=== | ||
− | * [[Laboratorium_EEG/AR_1|Wielokanałowa analiza | + | * [[Laboratorium_EEG/AR_1|Wielokanałowa analiza parametryczna/Zależności przyczynowe]] |
− | |||
− | === | + | === MP=== |
* [[Laboratorium_EEG/MMP|MMP]] | * [[Laboratorium_EEG/MMP|MMP]] | ||
− |
Wersja z 12:24, 9 mar 2021
Informacje bieżące
Zajęcia są prowadzone przez Macieja Kamińskiego i Jarosława Żygierewicza
Zajęcia odbywają się w sali 4.59:
- we wtorki w godzinach 11:15 - 13:30
- w środy w godzinach 11:15 - 13:30
Warunki zaliczenia
Ćwiczenia zostaną zaliczone osobom, które spełnią dwa niezwykle proste warunki:
- Posiadanie maksymalnie dwóch nieusprawiedliwionych nieobecności na ćwiczeniach,
- Posiadanie przynajmniej połowy sumy punktów ze wszystkich prezentacji,
- ... (do ustalenia).
Elementy oceniane w prezentacji:
- poprawność zastosowanego algorytmu -> należy przygotować opis ideowy algorytmu w punktach/na schemacie
- prezentacja wykonanych testów pokazujacych, że algorytm działa poprawnie
- jakość kodu (czytelność, komentarze, struktura, czy ktoś komu mielibyśmy przekazać ten kod ma sznsę go zrozumieć)
- wykazanie się zrozumieniem otrzymanych wyników.
Materiały dydaktyczne
Wprowadzenie do przetwarzania sygnałów online
10.03.2021 Pomiar EEG spoczynkowe, artefakty i alfa +P300
Proszę powtórzyć informacje z :
- Pracownia_Sygnałów_Biologicznych/Zajecia_9. W szczególności proszę zwrócić uwagę na:
- porcedurę zakładania czepka
- przygotowanie skóry do pomiaru
- kolejność mocowania elektrod w czepku
- Pracownia_EEG/EEG_spoczynkowe
- Jakie wyróżniamy rytmy i na jakiej podstawie?
- Jakie są główne źródła artefaktów?
Wprowadzenie do Matlaba
Metody czas-częstość
Filtry przestrzenne
- Filtry przestrzenne: metody ślepej separacji źródeł