Laboratorium EEG: Różnice pomiędzy wersjami

Z Brain-wiki
 
(Nie pokazano 19 wersji utworzonych przez 2 użytkowników)
Linia 8: Linia 8:
  
 
Zajęcia odbywają się w sali 4.59:
 
Zajęcia odbywają się w sali 4.59:
* we wtorki w godzinach 9:15 - 11:30
+
* we wtorki w godzinach 11:15 - 13:30
* w środy w godzinach 11:00 - 13:15
+
* w środy w godzinach 10:15 - 12:30
  
 
== Warunki zaliczenia ==
 
== Warunki zaliczenia ==
Linia 31: Linia 31:
  
 
==Materiały dydaktyczne==
 
==Materiały dydaktyczne==
 +
Zestaw przykładowych materiałów dotyczących analizy danych w Matlabie towarzyszący książce autorstwa Katarzyny J. Blinowskiej i Jarosława Żygierewicza zatytułowanej "Practical Biomedical Signal Analysis Using MATLAB® Second Edition]" ([https://books.google.pl/books?id=hSpHEAAAQBAJ&pg=PA1&hl=pl&source=gbs_toc_r&cad=3#v=onepage&q&f=false spis treści]):
 +
 +
https://static.routledge.com/9781138364417/matlab.zip
 +
 +
<!--
 +
===Wprowadzenie do przetwarzania sygnałów online===
 +
* [[Laboratorium_EEG/Wprowadzenie_do_syg_online|ONLINE]]<br>
 +
 +
 +
=== 10.03.2021 Pomiar EEG spoczynkowe, artefakty i alfa +P300 ===
 +
Proszę powtórzyć informacje z :
 +
* [[Pracownia_Sygnałów_Biologicznych/Zajecia_9]]. W szczególności proszę zwrócić uwagę na:
 +
** porcedurę zakładania czepka
 +
** przygotowanie skóry do pomiaru
 +
** kolejność mocowania elektrod w czepku
 +
* [[Pracownia_EEG/EEG_spoczynkowe]]
 +
** Jakie wyróżniamy rytmy i na jakiej podstawie?
 +
** Jakie są główne źródła artefaktów?
 +
-->
 +
<!--
 +
* [[Pracownia_EEG/Potencjały_wywołane#Zadanie_3:_rejestracja_i_analiza_potencja.C5.82u_P3]]
 +
** Co to jest potencjał P300
 +
Lektura uzupełniająca o P300:
 +
Linden, D. E. J. (2005). The P300: Where in the Brain Is It Produced and What Does It Tell Us? The Neuroscientist, 11(6), 563–576. https://doi.org/10.1177/1073858405280524
 +
(Z IP wydziałowego można pobrać ten art. w pdf)
 +
-->
  
 
===Wprowadzenie do Matlaba===
 
===Wprowadzenie do Matlaba===
Linia 36: Linia 62:
 
* [[Laboratorium_EEG/Konwerter_plików_Svarog–Matlab|Wczytywanie do Matlaba plików binarnych z programu Svarog]]
 
* [[Laboratorium_EEG/Konwerter_plików_Svarog–Matlab|Wczytywanie do Matlaba plików binarnych z programu Svarog]]
 
* [[Laboratorium_EEG/EEGLAB|Pakiet EEGLAB]]
 
* [[Laboratorium_EEG/EEGLAB|Pakiet EEGLAB]]
 +
 +
===Filtry przestrzenne===
 +
* [[Laboratorium_EEG/CSP|Filtry przestrzenne]]:  metody ślepej separacji źródeł
 +
 +
===Zależności przyczynowe===
 +
* [[Laboratorium_EEG/AR_1|Wielokanałowa analiza parametryczna/Zależności przyczynowe]]
 +
 +
 +
 +
 
<!--
 
<!--
 
===Słuchowe potencjały stanu ustalonego: zmiany mocy pasmowej i metody ślepej separacji źródeł===
 
===Słuchowe potencjały stanu ustalonego: zmiany mocy pasmowej i metody ślepej separacji źródeł===
Linia 44: Linia 80:
 
* [[Laboratorium_EEG/Analiza zjawiska ERD/ERS|Analiza zjawiska ERD/ERS]]
 
* [[Laboratorium_EEG/Analiza zjawiska ERD/ERS|Analiza zjawiska ERD/ERS]]
  
===Filtry przestrzenne===
+
=== MP===
* [[Laboratorium_EEG/CSP|Filtry przestrzenne]]:  metody ślepej separacji źródeł
 
 
 
===Zależności przyczynowe===
 
* [[Laboratorium_EEG/AR_1|Wielokanałowa analiza parametryczna/Zależności przyczynowe]]
 
 
 
===Wielozmienne MP===
 
 
* [[Laboratorium_EEG/MMP|MMP]]
 
* [[Laboratorium_EEG/MMP|MMP]]
 
===Materiały warsztatowe===
 
https://drive.google.com/open?id=0BzwQ_Lscn8yDNk13TG8wb20zUk0
 
 
<br/>
 

Aktualna wersja na dzień 16:48, 15 kwi 2024


Informacje bieżące

Zajęcia są prowadzone przez Macieja Kamińskiego i Jarosława Żygierewicza

Zajęcia odbywają się w sali 4.59:

  • we wtorki w godzinach 11:15 - 13:30
  • w środy w godzinach 10:15 - 12:30

Warunki zaliczenia

Ćwiczenia zostaną zaliczone osobom, które spełnią dwa niezwykle proste warunki:

  • Posiadanie maksymalnie dwóch nieusprawiedliwionych nieobecności na ćwiczeniach,
  • Posiadanie przynajmniej połowy sumy punktów ze wszystkich prezentacji,
  • ... (do ustalenia).

Elementy oceniane w prezentacji:

  • poprawność zastosowanego algorytmu -> należy przygotować opis ideowy algorytmu w punktach/na schemacie
  • prezentacja wykonanych testów pokazujacych, że algorytm działa poprawnie
  • jakość kodu (czytelność, komentarze, struktura, czy ktoś komu mielibyśmy przekazać ten kod ma sznsę go zrozumieć)
  • wykazanie się zrozumieniem otrzymanych wyników.


Materiały dydaktyczne

Zestaw przykładowych materiałów dotyczących analizy danych w Matlabie towarzyszący książce autorstwa Katarzyny J. Blinowskiej i Jarosława Żygierewicza zatytułowanej "Practical Biomedical Signal Analysis Using MATLAB® Second Edition]" (spis treści):

https://static.routledge.com/9781138364417/matlab.zip


Wprowadzenie do Matlaba

Filtry przestrzenne

Zależności przyczynowe



Metody czas-częstość

MP