Proseminarium licencjackie: Różnice pomiędzy wersjami

Z Brain-wiki
Linia 13: Linia 13:
 
* <math>\TeX</math> i <math>\LaTeX</math>
 
* <math>\TeX</math> i <math>\LaTeX</math>
 
** [[Plik:Pracalicmgr.tar.gz]] (lub to samo w archiwum [https://drive.google.com/file/d/1RLjzjtSvnWmiRJFElqZ_9qemkMJV0ecO/view?usp=sharing zip]) styl i szablon prac licencjackich z ZFBiM, specjalności Fizyka Medyczna i Neuroinformatyka (<math>\LaTeX</math>)
 
** [[Plik:Pracalicmgr.tar.gz]] (lub to samo w archiwum [https://drive.google.com/file/d/1RLjzjtSvnWmiRJFElqZ_9qemkMJV0ecO/view?usp=sharing zip]) styl i szablon prac licencjackich z ZFBiM, specjalności Fizyka Medyczna i Neuroinformatyka (<math>\LaTeX</math>)
** texdoc lshort
+
** texdoc lshort (Nie za krótkie wprowadzenie do systemu LaTeX)
 
*  prawa autorskie, gł. art. 29 i art. 115 z [http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU19940240083 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.]  
 
*  prawa autorskie, gł. art. 29 i art. 115 z [http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU19940240083 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.]  
 
** Art. 29 Ustawy (cytat jako dozwolony użytek) został zmieniony ustawą z dnia  11.09.2015 r (wejście w życie 20.11.2015 r) i recypuje  (nie do końca poprawnie) art. 5  ust 3 Dyrektywy 2001/29/WE  --  wolno przytaczać w utworach stanowiących całość urywki rozpowszechnionych utworów (…) lub drobne utwory w całości w zakresie uzasadnionym celami cytatu. Nowe jest to, że prawo cytatu obejmuje możliwość przytaczania w całości rozpowszechnionych utworów plastycznych i fotograficznych. Cytat jest tzw. dozwolonym użytkiem, którego dopuszczalność uzależniona jest od celów stosowania cytatu, którymi są: wyjaśnienie, nauczanie, analiza krytyczna lub naukowa, prawa gatunku. Dozwoloność ta  determinowana jest spełnieniem warunków z art. 34 pr. aut. czyli  przywołanie źródła cytatu i danych o twórcy oraz (co nie wynika z przepisu lecz z judykatury i doktryny) technicznego odróżnienia fragmentu cytatu od treści materiału (np. wzięcie w cudzysłów).   
 
** Art. 29 Ustawy (cytat jako dozwolony użytek) został zmieniony ustawą z dnia  11.09.2015 r (wejście w życie 20.11.2015 r) i recypuje  (nie do końca poprawnie) art. 5  ust 3 Dyrektywy 2001/29/WE  --  wolno przytaczać w utworach stanowiących całość urywki rozpowszechnionych utworów (…) lub drobne utwory w całości w zakresie uzasadnionym celami cytatu. Nowe jest to, że prawo cytatu obejmuje możliwość przytaczania w całości rozpowszechnionych utworów plastycznych i fotograficznych. Cytat jest tzw. dozwolonym użytkiem, którego dopuszczalność uzależniona jest od celów stosowania cytatu, którymi są: wyjaśnienie, nauczanie, analiza krytyczna lub naukowa, prawa gatunku. Dozwoloność ta  determinowana jest spełnieniem warunków z art. 34 pr. aut. czyli  przywołanie źródła cytatu i danych o twórcy oraz (co nie wynika z przepisu lecz z judykatury i doktryny) technicznego odróżnienia fragmentu cytatu od treści materiału (np. wzięcie w cudzysłów).   

Wersja z 21:10, 25 lut 2019

Proseminarium licencjackie dla Fizyki Medycznej i Neuroinformatyki

Recenzja pracy licencjackiej opiera się na odpowiedziach na następujące pytania:

  1. Czy treść pracy odpowiada tematowi określonemu w tytule?
  2. Ocena układu pracy, podziału treści, kolejności rozdziałów, kompletności tez itp.
  3. Merytoryczna ocena
  4. Czy i w jakim zakresie praca stanowi nowe ujęcie
  5. Charakterystyka doboru i wykorzystania źródeł
  6. Ocena formalnej strony pracy (poprawność języka, opanowanie techniki pisania pracy, spis rzeczy, odsyłacze)
  7. Sposób wykorzystania pracy (publikacja, udostępnienie instytucjom, materiał źródłowy)
  8. Inne uwagi
  9. Pracę oceniam jako
  10. Ocena pracy


ocena końcowa z przedmiotu

będzie oparta o:

  1. Wysłany na mój email, z cc. do Promotora, w liście z tematem "szkic pracy licencjackiej na proseminarisum [imię nazwisko]", gdzie [imię nazwisko] zastępujemy własnym imieniem i nazwiskiem, szkic pracy licencjackiej (PDF wygenerowany z latexa), zawierający co najmniej:
    1. stronę tytułową i tytuł angielski
    2. przykładowy rozdział, podrozdział i jedno dowolne równanie z numerem i odniesieniem do tego numeru w tekście
    3. przynajmniej trzy kompletne i poprawne cytowania prac związanych z tematyką
    4. przynajmniej jedną ilustrację z podpisem (\caption{}) i odniesienie w tekście do tej ilustacji (\label{} / \ref{})
    5. jak najwięcej elementów pracy, które spisywać można przed uzyskaniem ostatecznych wyników, czyli Wstęp, Cel pracy, częściowo Metody, Dane doświadczalne itp., zależnie od specyfiki wybranego tematu. W tej części oczekujemy również zaangażowania Promotorów. Zawartość merytoryczna ani objętość przedstawionej "próbki" nie będą wpływać na ocenę, pod warunkiem zawarcia elementów wymaganych w poprzednich punktach.
  2. Prezentację "główne tezy pracy licencjackiej", przygotowaną pod kątem egzaminu licencjackiego i przedstawioną w czasie zajęć. O terminie prezentacji będzie powiadamiany promotor (zapraszamy). Zawartość merytoryczna, podobnie jak w poprzednim punkcie, nie musi być kompletna -- ocenie będą podlegać:
    1.  jasność wywodu
    2. opanowanie techniki prezentacji
    3. utrzymywanie więzów czasowych
    4. opanowanie technologii (antycypacja "problemów z formatami i podłączaniem")
  3. Obecności

W punktach 1. i 2. nie będzie bezpośrednio oceniana zawartość merytoryczna ani też nie będzie weryfikowana poprawność przedstawianych tez -- tylko forma, dlatego oceny z przedmiotu nie należy traktować jako estymaty oczekiwanej oceny z pracy i egzaminu.