TI/Impress

Z Brain-wiki

Tworzenie prezentacji w OpenOffice.org Impress

Utworzenie nowej prezentacji

Stworzyć nową prezentację, z wybranym tłem dla wszystkich slajdów. Stworzyć stronę tytułową.

Po uruchomieniu OpenOffice.org Impress otwiera się kreator prezentacji → wybrać „Pusta prezentacja”, potem tło i opcje i mamy gotową pierwszą stronę :)

Aby stworzyć stronę tytułową z paska po prawej stronie należy wybrać odpowiedni układ slajdu i dopisać tekst gdzie trzeba. Jeśli nie chcemy mieć tytułu na stronie tytułowej, to można wybrać inny układ strony.

Oczywiście działają tu wszystkie opcje formatowania, które znamy z OpenOffice.org Writer – pogrubienia, nachylenia tekstu, kolory, podkreślenia itp.

Wstawianie nowych slajdów i obiektów

Wstawić kilka nowych slajdów:

  • wpisać jakiś tekst
  • zmienić układ slajdu
  • wstawić grafikę z pliku
  • wstawić tabelkę i obiekt zewnętrzny (np. arkusz kalkulacyjny)
  • Zmiana układu slajdu po prawej stronie ekranu.
  • Wstawianie grafiki i innych obiektów → po dwukrotnym naciśnięciu na obszar na slajdzie lub po wyborze odpowiedniej opcji z menu „wstaw”. W menu „Narzędzia” jest opcja „Galeria” - zawiera niewielki zbiór clipartów i dźwięków.
  • Tabelę można dodać na trzy sposoby:
    • jako obiekt zewnętrzny,
    • przy wyborze układu slajdu „tabela” i przeklejeniu wartości z pliku,
    • przy wyborze układu pustego slajdu (albo sam tytuł) i wyborze zakładki „Projekt tabeli” po prawej stronie (poniżej „Układu”) -- wstawiamy tabelę odpowiednio sformatowaną i wypełniamy wartościami.

Odkrywanie nowych elementów na slajdzie

Pobawić się wstawianiem nowych slajdów i dopisywaniem tekstu / dodawaniem nowych elementów – tak, żeby na prezentacji obiekty pojawiały się kolejno na danym slajdzie.

Duplikowanie slajdu: Menu „Wstaw” → „Duplikuj slajd”.

Wstawianie podsumowania

Na sam koniec wstawić slajd podsumowania – działa jak spis treści :)

Menu „Wstaw” → „Slajd podsumowania”. Można go edytować – domyślnie są tu wszystkie tytuły slajdów (więc niestety czasem są zduplikowane).

Opcje pokazu slajdów

  • „Automatycznie” - jeśli jest się bardzo wyćwiczonym, to można ustawić dokładny czas (w sekundach) wyświetlania każdego slajdu
  • „Z pomiarem czasu” - przydatne jest np. przy przygotowywaniu się do wygłoszenia prezentacji
  • „Przejście slajdu” - można tu dostosować inne przejście przy każdym slajdzie

Dodatki