USG: Różnice pomiędzy wersjami

Z Brain-wiki
Linia 9: Linia 9:
  
 
Ponadto, konieczne jest zainstalowanie SDK OpenCL i sterowników dla posiadanych procesorów lub kart graficznych (np. Intel, AMD, Nvidia) oraz kompilatora (przy pracy na Windowsie prostym rozwiązaniem może być zainstalowanie darmowej wersji Visual Studio <ref>https://www.visualstudio.com/pl-pl/visual-studio-homepage-vs.aspx</ref>). Zaleca się zainstalowanie w pierwszej kolejności kompilatora oraz SDK OpenCL, a dopiero następnie instalowanie biblioteki PyOpenCL do Pythona.
 
Ponadto, konieczne jest zainstalowanie SDK OpenCL i sterowników dla posiadanych procesorów lub kart graficznych (np. Intel, AMD, Nvidia) oraz kompilatora (przy pracy na Windowsie prostym rozwiązaniem może być zainstalowanie darmowej wersji Visual Studio <ref>https://www.visualstudio.com/pl-pl/visual-studio-homepage-vs.aspx</ref>). Zaleca się zainstalowanie w pierwszej kolejności kompilatora oraz SDK OpenCL, a dopiero następnie instalowanie biblioteki PyOpenCL do Pythona.
 +
 +
==Wykłady==
 +
 +
#[[USG/Wyklad_Fizyka_USG|Podstawy fizyczne USG]]
 +
#[[USG/Wyklad_Metody_USG|Metody USG]]
 +
#[[USG/Wyklad_Aparatura_i_Aplikacje|Aparatura i aplikacje medyczne]]
 +
#[[USG/Wyklad_OpenCL|Programowanie równoległe procesorów GPU w OpenCL]]
  
 
==Ćwiczenia==
 
==Ćwiczenia==

Wersja z 17:28, 16 lis 2016

Pracownia USG

Wstępna konfiguracja

Ćwiczenia przygotowane zostały pod język python. Korzystać będziemy z bibliotek:

  1. numpy
  2. scipy
  3. PIL http://www.pythonware.com/products/pil/
  4. PyOpenCL

Ponadto, konieczne jest zainstalowanie SDK OpenCL i sterowników dla posiadanych procesorów lub kart graficznych (np. Intel, AMD, Nvidia) oraz kompilatora (przy pracy na Windowsie prostym rozwiązaniem może być zainstalowanie darmowej wersji Visual Studio [1]). Zaleca się zainstalowanie w pierwszej kolejności kompilatora oraz SDK OpenCL, a dopiero następnie instalowanie biblioteki PyOpenCL do Pythona.

Wykłady

  1. Podstawy fizyczne USG
  2. Metody USG
  3. Aparatura i aplikacje medyczne
  4. Programowanie równoległe procesorów GPU w OpenCL

Ćwiczenia

  1. Klasyczna rekonstrukcja obrazu
  2. Obrazowanie falą płaską i rozbieżną
  3. Obrazowanie prędkości metodą dopplerowską
  4. Obrazowanie prędkości dźwięku
  5. Wstęp do obliczeń równoległych na GPU

Projekty zaliczeniowe

  1. Propozycje tematów zaliczeniowych

Rozwiązania do ćwiczeń

  1. Rozwiązania