Proseminarium licencjackie: Różnice pomiędzy wersjami

Z Brain-wiki
(Nie pokazano 54 pośrednich wersji utworzonych przez tego samego użytkownika)
Linia 1: Linia 1:
 
=Proseminarium licencjackie dla Fizyki Medycznej i Neuroinformatyki=
 
=Proseminarium licencjackie dla Fizyki Medycznej i Neuroinformatyki=
  
# Egzamin licencjacki i praca dyplomowa
+
<!--
 +
'''UWAGA: zwz na COVID-19, od dnia 2020.03.10 do dnia 2020.04.20 obecności nie są obowiązkowe. Materiał omawiany na zajęciach do tego czasu będzie obejmował przede wszystkim <math>\LaTeX</math>, zachęcam do samodzielnej pracy na podstawie poniższych wskazówek. Dla zainteresowanych będę prowadził zajęcia wyjaśniające w normalnych terminach.
 +
'''
 +
-->
 +
 
 +
 
 +
# Cytowanie publikacji naukowych
 +
#* znaczenie kontekstu i stanu wiedzy w badaniach naukowych — "Wstęp" i "Dyskusja"
 +
#* wyszukiwanie — np.: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed https://scholar.google.pl
 +
#* dostęp do publikacji naukowych, open access vs. model tradycyjny, historia https://pl.wikipedia.org/wiki/Aaron_Swartz [https://archive.org/details/TheInternetsOwnBoyTheStoryOfAaronSwartz film]
 +
#* jak znaleźć referencje w formacie <math>\textrm{Bib}\TeX</math> i na co uważać (automatyczna (de)kapitalizacja)
 +
#* bibliometria https://webofknowledge.com/, Impact Factor, Hirsch Index...
 +
# Zasady współautorstwa publikacji naukowych
 +
#* kryteria współautorstwa http://www.icmje.org/recommendations/browse/roles-and-responsibilities/defining-the-role-of-authors-and-contributors.html https://www.internationalscienceediting.com/authorship/
 +
#* opis wkładu autorów https://www.elsevier.com/authors/policies-and-guidelines/credit-author-statement
 +
#  Prawa autorskie https://pl.wikipedia.org/wiki/Prawo_autorskie https://pl.wikipedia.org/wiki/Dozwolony_użytek https://pl.wikipedia.org/wiki/Fair_use
 +
#* Art. 29 i art. 115 z [https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20220002509 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.]
 +
#* Art. 29 Ustawy (cytat jako dozwolony użytek) został zmieniony ustawą z dnia  11.09.2015 r (wejście w życie 20.11.2015 r) i recypuje  (nie do końca poprawnie) art. 5  ust 3 Dyrektywy 2001/29/WE — ''wolno przytaczać w utworach stanowiących całość urywki rozpowszechnionych utworów (…) lub drobne utwory w całości w zakresie uzasadnionym celami cytatu. Nowe jest to, że prawo cytatu obejmuje możliwość przytaczania w całości rozpowszechnionych utworów plastycznych i fotograficznych. Cytat jest tzw. dozwolonym użytkiem, którego dopuszczalność uzależniona jest od celów stosowania cytatu, którymi są: wyjaśnienie, nauczanie, analiza krytyczna lub naukowa, prawa gatunku. Dozwoloność ta  determinowana jest spełnieniem warunków z art. 34 pr. aut. czyli  przywołanie źródła cytatu i danych o twórcy oraz (co nie wynika z przepisu lecz z judykatury i doktryny) technicznego odróżnienia fragmentu cytatu od treści materiału (np. wzięcie w cudzysłów)''. 
 +
#** nie istnieją unormowane  ilościowe kryteria cytowania, są przykładowe orzeczenia
 +
#* Art. 115. pkt 1. ustawy (plagiat): ''Kto przywłaszcza sobie autorstwo albo wprowadza w błąd co do autorstwa całości lub części cudzego utworu albo artystycznego wykonania, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 3.'' (...)
 +
[[Plik:Raport_antyplagiatowy.png|400px|right]]
 +
#* system antyplagiatowy obowiązujący w UW: [https://jsa.opi.org.pl/home/login Jednolity System Antyplagiatowy] wykrywa (według [https://lookreatywni.pl/baza-wiedzy/jednolity-system-antyplagiatowy-co-powinien-o-nim-wiedziec-kazdy-student/ tego artykułu]): klony prac dyplomowych, zapożyczenia fragmentów w źródłach referencyjnych, fragmenty podobne semantycznie do tekstów w źródłach referencyjnych (niezależnie od szyku słów we frazie), zmiany stylu pisania pracy, znaki pochodzące z alfabetu innego niż język badany, ukryte znaki specjalne, mikrospacje i inne prawdopodobne manipulacje czcionką w celach ukrycia zapożyczeń.
 +
#* [http://www.monitor.uw.edu.pl/Lists/Uchway/Attachments/4040/M.2017.80.U.68.pdf Uchwała nr 68 Senatu Uniwersytetu Warszawskiego z 22 marca 2017 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu zarządzania własnością intelektualną na UW]
 +
#* [https://dokumenty.uw.edu.pl/dziennik/DURK/Lists/Dziennik/Attachments/134/DURK.2023.98.UURK.98.pdf Uchwała uniwersytckiej rady ds kształcenia z dnia 8 grudnia 2023 r. w sprawie wytycznych dotyczących korzystania z narzędzi sztucznej inteligencji w procesie kształcenia] ''Wykorzystane systemy SI oraz cele i sposoby ich użycia powinny być opisane w pracy dyplomowej i czytelnie oznaczone, w szczególności we wstępie lub w rozdziale poświęconym metodom badawczym. Użycie systemów SI nie zwalnia studenta przygotowującego pracę dyplomową z odpowiedzialności za treści zawarte w pracy, w szczególności za: 1) naruszenie praw autorskich; 2) odniesienia do nieistniejących materiałów źródłowych; 3) powielanie uprzedzeń, np. związanych z płcią lub rasą; 4) używanie języka naruszającego zasady równości; 5) naruszenie dobrych obyczajów.''
 +
<!--###########################-->
 +
# Egzamin licencjacki i '''prezentacja'''
 
#* (...) Na początku egzaminu student może przedstawić główne tezy pracy licencjackiej. Prezentacja nie powinna trwać dłużej niż 10 minut. Przy takim wyborze studenta ocena prezentacji jest oceną odpowiedzi na pytanie specjalistyczne związane z tematyką pracy.  
 
#* (...) Na początku egzaminu student może przedstawić główne tezy pracy licencjackiej. Prezentacja nie powinna trwać dłużej niż 10 minut. Przy takim wyborze studenta ocena prezentacji jest oceną odpowiedzi na pytanie specjalistyczne związane z tematyką pracy.  
 +
#* oprogramowanie do przygotowywania prezentacji — np. https://www.libreoffice.org, PowerPoint, Keynote, <math>\LaTeX</math> etc.
 +
#* jasność wywodu
 +
#* utrzymywanie więzów czasowych
 +
#* opanowanie technologii (antycypacja "problemów z podłączaniem").
 +
<!--###########################-->
 +
# Praca dyplomowa
 +
#* Styl i szablon prac licencjackich na kierunku ZFBiM, specjalności Fizyka Medyczna i Neuroinformatyka [https://drive.google.com/file/d/1TuYVgrOhYVVEIK7tmPMLY3UWD4jqU0FR/view?usp=sharing zip]
 
#* https://www.fuw.edu.pl/prace-dyplomowe.html
 
#* https://www.fuw.edu.pl/prace-dyplomowe.html
#* https://apd.uw.edu.pl/documents/page/prace_licencjackie_i_magisterskie/
+
#* https://apd.uw.edu.pl/documents/page/prace_licencjackie_i_magisterskie/ <!--#** [https://apd.uw.edu.pl/static/zalacznik-2006-6-1.pdf   wzór pracy dyplomowej wg Zarządzenia z z 31 sierpnia 2004]-->
#** [https://apd.uw.edu.pl/static/zalacznik-2006-6-1.pdf obowiązujący w Uniwersytecie Warszawskim wzór pracy dyplomowej]
+
#** [https://monitor.uw.edu.pl/Lists/Uchway/Attachments/5452/M.2020.255.Zarz.120.pdf Zarządzenie Rektora z 5 czerwca 2020] w sprawie składania pracy dyplomowej i przeprowadzania egzaminu dyplomowego w trybie zdalnym, w tym nowy wzór pierwszych stron pracy dyplomowej.
 
#** [https://apd.uw.edu.pl/static/pl-usos-apd2.pdf instrukcja obsługi APD]
 
#** [https://apd.uw.edu.pl/static/pl-usos-apd2.pdf instrukcja obsługi APD]
 
#*Recenzja pracy licencjackiej opiera się na odpowiedziach na następujące pytania:
 
#*Recenzja pracy licencjackiej opiera się na odpowiedziach na następujące pytania:
Linia 18: Linia 50:
 
#**''Pracę oceniam jako''
 
#**''Pracę oceniam jako''
 
#**''Ocena pracy''.
 
#**''Ocena pracy''.
# Wyszukiwanie publikacji naukowych, np.: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed https://scholar.google.pl
+
<!--###########################-->
#* dostęp do publikacji naukowych, open access vs. model tradycyjny
 
#* bibliometria https://webofknowledge.com/
 
#* aspekty prawne i historia, https://pl.wikipedia.org/wiki/Aaron_Swartz [https://archive.org/details/TheInternetsOwnBoyTheStoryOfAaronSwartz film]
 
 
# <math>\TeX</math> i <math>\LaTeX</math>
 
# <math>\TeX</math> i <math>\LaTeX</math>
 
#* instalacja lokalna vs. chmura (np. https://www.overleaf.com)
 
#* instalacja lokalna vs. chmura (np. https://www.overleaf.com)
#* styl i szablon prac licencjackich z ZFBiM, specjalności Fizyka Medyczna i Neuroinformatyka (<math>\LaTeX</math>: [[Plik:Pracalicmgr.tar.gz]] lub to samo w archiwum [https://drive.google.com/file/d/1RLjzjtSvnWmiRJFElqZ_9qemkMJV0ecO/view?usp=sharing zip])
+
#* <kbd>texdoc lshort</kbd> ([https://drive.google.com/file/d/10o1SOfMumXNKMDQgolq12Dt9cF0LAmAR/view?usp=share_link Nie za krótkie wprowadzenie do systemu LaTeX])
#* texdoc lshort (Nie za krótkie wprowadzenie do systemu LaTeX)
+
#** wzory matematyczne
#* wzory matematyczne i numeracja
+
#** rysunki: pakiet graphicx, opisy <code>\caption{}</code>, oznaczanie źródła/autorstwa
#* rysunki i odniesienia
+
#** pakiet hyperref: <code>\href{url}{text}</code>
#* bibliografia
+
#** '''bibliografia, poprawność cytowań, [https://www.bibtex.com/e/entry-types/ pola]'''  <math>\textrm{Bib}\TeX</math> w zależności od tego, co cytujemy
#  Prawa autorskie https://pl.wikipedia.org/wiki/Prawo_autorskie
+
#** cytowanie URL: <code>@misc</code>, adres i data dostępu w <code>howpublished=</code>, plus inf. o autorstwie itp.
#* Art. 29 i art. 115 z [http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU19940240083 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.]
+
 
#* Art. 29 Ustawy (cytat jako dozwolony użytek) został zmieniony ustawą z dnia  11.09.2015 r (wejście w życie 20.11.2015 r) i recypuje  (nie do końca poprawnie) art. 5  ust 3 Dyrektywy 2001/29/WE  --  wolno przytaczać w utworach stanowiących całość urywki rozpowszechnionych utworów (…) lub drobne utwory w całości w zakresie uzasadnionym celami cytatu. Nowe jest to, że prawo cytatu obejmuje możliwość przytaczania w całości rozpowszechnionych utworów plastycznych i fotograficznych. Cytat jest tzw. dozwolonym użytkiem, którego dopuszczalność uzależniona jest od celów stosowania cytatu, którymi są: wyjaśnienie, nauczanie, analiza krytyczna lub naukowa, prawa gatunku. Dozwoloność ta  determinowana jest spełnieniem warunków z art. 34 pr. aut. czyli  przywołanie źródła cytatu i danych o twórcy oraz (co nie wynika z przepisu lecz z judykatury i doktryny) technicznego odróżnienia fragmentu cytatu od treści materiału (np. wzięcie w cudzysłów). 
+
 
#** prawo cytatu funkcjonuje  także w kontekście ochrony oprogramowania komputerowego
 
#** nie istnieją unormowane  ilościowe kryteria cytowania, są przykładowe orzeczenia
 
#** zostały dodane pod górnymi indeksami przepisy dot. m.in. parodii (art. <math>29^1</math>),  włączania do innego utworu (art. <math>29^2</math>) itd.
 
#* Art. 115. pkt 1. ustawy (plagiat): '''''Kto przywłaszcza sobie autorstwo albo wprowadza w błąd co do autorstwa całości lub części cudzego utworu albo artystycznego wykonania, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 3.'''''
 
#* system antyplagiatowy obowiązujący w UW
 
#* [http://www.monitor.uw.edu.pl/Lists/Uchway/Attachments/4040/M.2017.80.U.68.pdf Uchwała nr 68 Senatu Uniwersytetu Warszawskiego z 22 marca 2017 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu zarządzania własnością intelektualną na UW]
 
# Zasady współautorstwa publikacji naukowych, np. http://www.icmje.org/recommendations/browse/roles-and-responsibilities/defining-the-role-of-authors-and-contributors.html
 
# Prezenatcja
 
#* oprogramowanie do przygotowywania prezentacji — np. https://www.libreoffice.org, PowerPoint, Keynote, https://prezi.com etc.  
 
#* jasność wywodu
 
#* utrzymywanie więzów czasowych
 
#* opanowanie technologii (antycypacja "problemów z podłączaniem").
 
  
  
 
==ocena końcowa z przedmiotu==
 
==ocena końcowa z przedmiotu==
 
będzie oparta o:
 
będzie oparta o:
# Wysłany na mój email, z cc. do Promotora, w liście '''z tematem "szkic pracy licencjackiej na proseminarisum [imię nazwisko]"''', gdzie [imię nazwisko] zastępujemy własnym imieniem i nazwiskiem, szkic pracy licencjackiej (PDF wygenerowany z latexa), zawierający co najmniej:
+
# Wysłany na mój email, z cc. do Promotora, w liście '''z tematem "szkic pracy licencjackiej na proseminarium [imię nazwisko]"''', gdzie [imię nazwisko] zastępujemy własnym imieniem i nazwiskiem — LUB umieszczony w systemie Kampus, zależnie od ustaleń na zajęciach — szkic pracy licencjackiej (PDF wygenerowany z latexa), zawierający co najmniej:
 
## stronę tytułową i tytuł angielski
 
## stronę tytułową i tytuł angielski
 
## przykładowy rozdział, podrozdział i jedno dowolne równanie z numerem i odniesieniem do tego numeru w tekście
 
## przykładowy rozdział, podrozdział i jedno dowolne równanie z numerem i odniesieniem do tego numeru w tekście
 
## przynajmniej trzy kompletne i poprawne cytowania prac związanych z tematyką
 
## przynajmniej trzy kompletne i poprawne cytowania prac związanych z tematyką
## przynajmniej jedną ilustrację z podpisem (\caption{}) i odniesienie w tekście do tej ilustacji (\label{} / \ref{})
+
## przynajmniej jedną ilustrację z podpisem (<code>\caption{}</code>) i odniesienie w tekście do tej ilustracji (<code>\label{} / \ref{}</code>)
## przynajmniej jedną tabelę z podpisem (\caption{}) i odniesienie w tekście do tej tabeli (\label{} / \ref{})
+
## przynajmniej jedną tabelę z podpisem (<code>\caption{}</code>) i odniesienie w tekście do tej tabeli (<code>\label{} / \ref{}</code>)
 
## jak najwięcej elementów pracy, które spisywać można przed uzyskaniem ostatecznych wyników, czyli Wstęp, Cel pracy, częściowo Metody, Dane doświadczalne itp., zależnie od specyfiki wybranego tematu. W tej części oczekujemy również zaangażowania Promotorów. Zawartość merytoryczna ani objętość przedstawionej "próbki" nie będą wpływać na ocenę, pod warunkiem zawarcia elementów wymaganych w poprzednich punktach.
 
## jak najwięcej elementów pracy, które spisywać można przed uzyskaniem ostatecznych wyników, czyli Wstęp, Cel pracy, częściowo Metody, Dane doświadczalne itp., zależnie od specyfiki wybranego tematu. W tej części oczekujemy również zaangażowania Promotorów. Zawartość merytoryczna ani objętość przedstawionej "próbki" nie będą wpływać na ocenę, pod warunkiem zawarcia elementów wymaganych w poprzednich punktach.
# Prezentację "główne tezy pracy licencjackiej", przygotowaną pod kątem egzaminu licencjackiego i przedstawioną w czasie zajęć. O terminie prezentacji będzie powiadamiany promotor (zapraszamy). Zawartość merytoryczna, podobnie jak w poprzednim punkcie, nie musi być kompletna --- ocenie będą podlegać:
+
# Prezentację "główne tezy pracy licencjackiej", przygotowaną pod kątem egzaminu licencjackiego i przedstawioną w czasie zajęć. O terminie prezentacji będzie powiadamiany promotor (zapraszamy). Zawartość merytoryczna, podobnie jak w poprzednim punkcie, nie musi być kompletna ocenie będą podlegać:
 
## jasność wywodu
 
## jasność wywodu
 
## opanowanie techniki prezentacji
 
## opanowanie techniki prezentacji
Linia 62: Linia 79:
 
# Obecności.
 
# Obecności.
  
W punktach 1. i 2. nie będzie bezpośrednio oceniana zawartość merytoryczna ani też nie będzie weryfikowana poprawność przedstawianych tez --- tylko forma, dlatego oceny z przedmiotu nie należy traktować jako estymaty oczekiwanej oceny z pracy i egzaminu.
+
W punktach 1. i 2. nie będzie bezpośrednio oceniana zawartość merytoryczna ani też nie będzie weryfikowana poprawność przedstawianych tez tylko forma, dlatego oceny z przedmiotu nie należy traktować jako estymaty oczekiwanej oceny z pracy i egzaminu.
  
 
===[[Wstęp | Informacje z lat poprzednich]]===
 
===[[Wstęp | Informacje z lat poprzednich]]===

Wersja z 13:11, 13 mar 2024

Proseminarium licencjackie dla Fizyki Medycznej i Neuroinformatyki

  1. Cytowanie publikacji naukowych
  2. Zasady współautorstwa publikacji naukowych
  3. Prawa autorskie https://pl.wikipedia.org/wiki/Prawo_autorskie https://pl.wikipedia.org/wiki/Dozwolony_użytek https://pl.wikipedia.org/wiki/Fair_use
    • Art. 29 i art. 115 z Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
    • Art. 29 Ustawy (cytat jako dozwolony użytek) został zmieniony ustawą z dnia 11.09.2015 r (wejście w życie 20.11.2015 r) i recypuje (nie do końca poprawnie) art. 5 ust 3 Dyrektywy 2001/29/WE — wolno przytaczać w utworach stanowiących całość urywki rozpowszechnionych utworów (…) lub drobne utwory w całości w zakresie uzasadnionym celami cytatu. Nowe jest to, że prawo cytatu obejmuje możliwość przytaczania w całości rozpowszechnionych utworów plastycznych i fotograficznych. Cytat jest tzw. dozwolonym użytkiem, którego dopuszczalność uzależniona jest od celów stosowania cytatu, którymi są: wyjaśnienie, nauczanie, analiza krytyczna lub naukowa, prawa gatunku. Dozwoloność ta determinowana jest spełnieniem warunków z art. 34 pr. aut. czyli przywołanie źródła cytatu i danych o twórcy oraz (co nie wynika z przepisu lecz z judykatury i doktryny) technicznego odróżnienia fragmentu cytatu od treści materiału (np. wzięcie w cudzysłów).
      • nie istnieją unormowane ilościowe kryteria cytowania, są przykładowe orzeczenia
    • Art. 115. pkt 1. ustawy (plagiat): Kto przywłaszcza sobie autorstwo albo wprowadza w błąd co do autorstwa całości lub części cudzego utworu albo artystycznego wykonania, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 3. (...)
Raport antyplagiatowy.png
  1. Egzamin licencjacki i prezentacja
    • (...) Na początku egzaminu student może przedstawić główne tezy pracy licencjackiej. Prezentacja nie powinna trwać dłużej niż 10 minut. Przy takim wyborze studenta ocena prezentacji jest oceną odpowiedzi na pytanie specjalistyczne związane z tematyką pracy.
    • oprogramowanie do przygotowywania prezentacji — np. https://www.libreoffice.org, PowerPoint, Keynote, [math]\LaTeX[/math] etc.
    •  jasność wywodu
    • utrzymywanie więzów czasowych
    • opanowanie technologii (antycypacja "problemów z podłączaniem").
  2. Praca dyplomowa
    • Styl i szablon prac licencjackich na kierunku ZFBiM, specjalności Fizyka Medyczna i Neuroinformatyka zip
    • https://www.fuw.edu.pl/prace-dyplomowe.html
    • https://apd.uw.edu.pl/documents/page/prace_licencjackie_i_magisterskie/
    • Recenzja pracy licencjackiej opiera się na odpowiedziach na następujące pytania:
      • Czy treść pracy odpowiada tematowi określonemu w tytule?
      • Ocena układu pracy, podziału treści, kolejności rozdziałów, kompletności tez itp.
      • Merytoryczna ocena
      • Czy i w jakim zakresie praca stanowi nowe ujęcie
      • Charakterystyka doboru i wykorzystania źródeł
      • Ocena formalnej strony pracy (poprawność języka, opanowanie techniki pisania pracy, spis rzeczy, odsyłacze)
      • Sposób wykorzystania pracy (publikacja, udostępnienie instytucjom, materiał źródłowy)
      • Inne uwagi
      • Pracę oceniam jako
      • Ocena pracy.
  3. [math]\TeX[/math] i [math]\LaTeX[/math]
    • instalacja lokalna vs. chmura (np. https://www.overleaf.com)
    • texdoc lshort (Nie za krótkie wprowadzenie do systemu LaTeX)
      • wzory matematyczne
      • rysunki: pakiet graphicx, opisy \caption{}, oznaczanie źródła/autorstwa
      • pakiet hyperref: \href{url}{text}
      • bibliografia, poprawność cytowań, pola [math]\textrm{Bib}\TeX[/math] w zależności od tego, co cytujemy
      • cytowanie URL: @misc, adres i data dostępu w howpublished=, plus inf. o autorstwie itp.



ocena końcowa z przedmiotu

będzie oparta o:

  1. Wysłany na mój email, z cc. do Promotora, w liście z tematem "szkic pracy licencjackiej na proseminarium [imię nazwisko]", gdzie [imię nazwisko] zastępujemy własnym imieniem i nazwiskiem — LUB umieszczony w systemie Kampus, zależnie od ustaleń na zajęciach — szkic pracy licencjackiej (PDF wygenerowany z latexa), zawierający co najmniej:
    1. stronę tytułową i tytuł angielski
    2. przykładowy rozdział, podrozdział i jedno dowolne równanie z numerem i odniesieniem do tego numeru w tekście
    3. przynajmniej trzy kompletne i poprawne cytowania prac związanych z tematyką
    4. przynajmniej jedną ilustrację z podpisem (\caption{}) i odniesienie w tekście do tej ilustracji (\label{} / \ref{})
    5. przynajmniej jedną tabelę z podpisem (\caption{}) i odniesienie w tekście do tej tabeli (\label{} / \ref{})
    6. jak najwięcej elementów pracy, które spisywać można przed uzyskaniem ostatecznych wyników, czyli Wstęp, Cel pracy, częściowo Metody, Dane doświadczalne itp., zależnie od specyfiki wybranego tematu. W tej części oczekujemy również zaangażowania Promotorów. Zawartość merytoryczna ani objętość przedstawionej "próbki" nie będą wpływać na ocenę, pod warunkiem zawarcia elementów wymaganych w poprzednich punktach.
  2. Prezentację "główne tezy pracy licencjackiej", przygotowaną pod kątem egzaminu licencjackiego i przedstawioną w czasie zajęć. O terminie prezentacji będzie powiadamiany promotor (zapraszamy). Zawartość merytoryczna, podobnie jak w poprzednim punkcie, nie musi być kompletna — ocenie będą podlegać:
    1.  jasność wywodu
    2. opanowanie techniki prezentacji
    3. utrzymywanie więzów czasowych
    4. opanowanie technologii (antycypacja "problemów z formatami i podłączaniem")
  3. Obecności.

W punktach 1. i 2. nie będzie bezpośrednio oceniana zawartość merytoryczna ani też nie będzie weryfikowana poprawność przedstawianych tez — tylko forma, dlatego oceny z przedmiotu nie należy traktować jako estymaty oczekiwanej oceny z pracy i egzaminu.

Informacje z lat poprzednich