Proseminarium licencjackie: Różnice pomiędzy wersjami

Z Brain-wiki
Linia 40: Linia 40:
 
==ocena końcowa z przedmiotu==
 
==ocena końcowa z przedmiotu==
 
będzie oparta o:
 
będzie oparta o:
* wysłany na mój email, z cc. do Promotora, szkic pracy licencjackiej (PDF wygenerowany z latexa) zawierający co najmniej:
+
# wysłany na mój email, z cc. do Promotora, szkic pracy licencjackiej (PDF wygenerowany z latexa) zawierający co najmniej:
** stronę tytułową
+
## stronę tytułową
** przynajmniej dwa cytowania (bibtex)
+
## przynajmniej dwa cytowania (bibtex)
** jak najwięcej elementów pracy, które spisywać można przed uzyskaniem ostatecznych wyników, czyli Wstęp, Cel pracy, częściowo Metody, Dane doświadczalne itp., zależnie od specyfiki wybranego tematu. W tej części oczekujemy również zaangażowania Promotorów. Zawartość merytoryczna nie będzie wpływać na ocenę.
+
## jak najwięcej elementów pracy, które spisywać można przed uzyskaniem ostatecznych wyników, czyli Wstęp, Cel pracy, częściowo Metody, Dane doświadczalne itp., zależnie od specyfiki wybranego tematu. W tej części oczekujemy również zaangażowania Promotorów. Zawartość merytoryczna nie będzie wpływać na ocenę.
* prezentację "główne tezy pracy licencjackiej", przygotowaną pod kątem egzaminu licencjackiego i przedstawioną w czasie zajęć. O terminie prezentacji będzie powiadamiany promotor (zapraszamy). Zawartość merytoryczna, podobnie jak w poprzednim punkcie, nie musi być kompletna -- ocenie będą podlegać
+
# prezentację "główne tezy pracy licencjackiej", przygotowaną pod kątem egzaminu licencjackiego i przedstawioną w czasie zajęć. O terminie prezentacji będzie powiadamiany promotor (zapraszamy). Zawartość merytoryczna, podobnie jak w poprzednim punkcie, nie musi być kompletna -- ocenie będą podlegać
** jasność wywodu
+
## jasność wywodu
** opanowanie techniki prezentacji
+
## opanowanie techniki prezentacji
** utrzymywanie więzów czasowych
+
## utrzymywanie więzów czasowych
** opanowanie technologii (antycypacja "problemów z formatami i podłączaniem")
+
## opanowanie technologii (antycypacja "problemów z formatami i podłączaniem")
 +
# obecności
 +
 
 +
W punktach 1. i 2. nie będzie bezpośrednio oceniana zawartość merytoryczna ani też nie będzie weryfikowana poprawność przedstawianych tez -- tylko forma, dlatego oceny z przedmiotu nie należy traktować jako estymaty oceny z pracy i egzaminu.
  
 
<!--
 
<!--

Wersja z 09:25, 12 mar 2017

Proseminarium licencjackie dla Fizyki Medycznej i Neuroinformatyki

  • Egzamin licencjacki
  • Praca dyplomowa:
  • [math]\TeX[/math] i [math]\LaTeX[/math]
    • Plik:Pracalicmgr.tar.gz styl i szablon prac licencjackich z ZFBiM, specjalności Fizyka Medyczna i Neuroinformatyka ([math]\LaTeX[/math])
    • texdoc lshort
  • prawa autorskie, gł. art. 29 i art. 115 z Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
    • Art. 29 Ustawy (cytat jako dozwolony użytek) został zmieniony ustawą z dnia 11.09.2015 r (wejście w życie 20.11.2015 r) i recypuje (nie do końca poprawnie) art. 5 ust 3 Dyrektywy 2001/29/WE -- wolno przytaczać w utworach stanowiących całość urywki rozpowszechnionych utworów (…) lub drobne utwory w całości w zakresie uzasadnionym celami cytatu. Nowe jest to, że prawo cytatu obejmuje możliwość przytaczania w całości rozpowszechnionych utworów plastycznych i fotograficznych. Cytat jest tzw. dozwolonym użytkiem, którego dopuszczalność uzależniona jest od celów stosowania cytatu, którymi są: wyjaśnienie, nauczanie, analiza krytyczna lub naukowa, prawa gatunku. Dozwoloność ta determinowana jest spełnieniem warunków z art. 34 pr. aut. czyli przywołanie źródła cytatu i danych o twórcy oraz (co nie wynika z przepisu lecz z judykatury i doktryny) technicznego odróżnienia fragmentu cytatu od treści materiału (np. wzięcie w cudzysłów).
      • prawo cytatu funkcjonuje także w kontekście ochrony oprogramowania komputerowego
      • nie istnieją unormowane ilościowe kryteria cytowania, są przykładowe orzeczenia
      • zostały dodane pod górnymi indeksami przepisy dot. m.in. parodii (art. [math]29^1[/math]), włączania do innego utworu (art. [math]29^2[/math]) itd.
    • Art. 115. pkt 1. ustawy (plagiat): Kto przywłaszcza sobie autorstwo albo wprowadza w błąd co do autorstwa całości lub części cudzego utworu albo artystycznego wykonania, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 3.
      • system antyplagiatowy obowiązujący na WF UW
  • wyszukiwanie publikacji naukowych, np.: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed https://scholar.google.pl
    • dostęp do publikacji naukowych, open access vs. model tradycyjny
  • zasady współautorstwa publikacji naukowych

Recenzja pracy licencjackiej opiera się na odpowiedziach na następujące pytania:

  1. Czy treść pracy odpowiada tematowi określonemu w tytule?
  2. Ocena układu pracy, podziału treści, kolejności rozdziałów, kompletności tez itp.
  3. Merytoryczna ocena
  4. Czy i w jakim zakresie praca stanowi nowe ujęcie
  5. Charakterystyka doboru i wykorzystania źródeł
  6. Ocena formalnej strony pracy (poprawność języka, opanowanie techniki pisania pracy, spis rzeczy, odsyłacze)
  7. Sposób wykorzystania pracy (publikacja, udostępnienie instytucjom, materiał źródłowy)
  8. Inne uwagi
  9. Pracę oceniam jako
  10. Ocena pracy


ocena końcowa z przedmiotu

będzie oparta o:

  1. wysłany na mój email, z cc. do Promotora, szkic pracy licencjackiej (PDF wygenerowany z latexa) zawierający co najmniej:
    1. stronę tytułową
    2. przynajmniej dwa cytowania (bibtex)
    3. jak najwięcej elementów pracy, które spisywać można przed uzyskaniem ostatecznych wyników, czyli Wstęp, Cel pracy, częściowo Metody, Dane doświadczalne itp., zależnie od specyfiki wybranego tematu. W tej części oczekujemy również zaangażowania Promotorów. Zawartość merytoryczna nie będzie wpływać na ocenę.
  2. prezentację "główne tezy pracy licencjackiej", przygotowaną pod kątem egzaminu licencjackiego i przedstawioną w czasie zajęć. O terminie prezentacji będzie powiadamiany promotor (zapraszamy). Zawartość merytoryczna, podobnie jak w poprzednim punkcie, nie musi być kompletna -- ocenie będą podlegać
    1.  jasność wywodu
    2. opanowanie techniki prezentacji
    3. utrzymywanie więzów czasowych
    4. opanowanie technologii (antycypacja "problemów z formatami i podłączaniem")
  3. obecności

W punktach 1. i 2. nie będzie bezpośrednio oceniana zawartość merytoryczna ani też nie będzie weryfikowana poprawność przedstawianych tez -- tylko forma, dlatego oceny z przedmiotu nie należy traktować jako estymaty oceny z pracy i egzaminu.