
Pracownia EEG 2
Z Brain-wiki
Spis treści
Pracownia EEG 2
Terminy
Zajęcia odbywają się w sali 4.59 w budynku Pasteura 5.
- we wtorki w godz. 10.00 - 14:00
 - w środy w godz. 13:45 - 16:00
 
Cele przedmiotu
W trakcie naszych wartszatów chcielibyśmy Panstwu przybliżyć następujące kwestie:
- charakterystykę sygnału EEG - czym charakteryzuje się prawidłowo zarejestrowany sygnał EEG, jakie ma właściwości
 - jak zebrać prawidłowo EEG - po naszym kursie nabędą Państwo umiejętność rejestracji EEG
 - charakterystyki podstawowych metod analizy sygnału EEG, ze zrozumieniem ich wad i zalet, wymagań, oraz zmienności wyników między osobami.
 - jakie narzędzia informatyczne mogą Panstwo spotkac w labie EEG (Psychopy, SVAROG)
 - podstawowych zjawisk z psychofizjologii w kontekście procesów poznawczych oraz ich interpretacji fizjologicznych
 
CZEGO NIE UCZYMY: obsługi przeglądarek sygnału, obsługi toolboxów - nasz kurs ma na celu zrozumienie metod i charakterystyki badanych zjawisk a nie obsługi konkretnego środowiska.
Materiały
- Wprowadzenie do Psychopy
 - Krótkie przypomnienie z anatomii i funkcji mózgu
 - EEG spoczynkowe, artefakty
 - Potencjały wywołane
 - SSVEP
 - Własności EEG spoczynkowego: funkcja autokorelacji i widmo
 - Widmowa analiza parametryczna
 - Wprowadzenie do metod czas-częstość
 - Synchronizacja i desynchronizacja sygnału EEG związana z bodźcem
 - Projekt
 
Autorzy: dr hab. Maciej Kamiński, dr Rafał Kuś, dr hab. Jarosław Żygierewicz, dr Anna Duszyk-Bogorodzka
Zasady zaliczenia pracowni
Materiał zajęć jest podzielony na bloki tematyczne. W każdym bloku studenci mają do wykonania zestaw ćwiczeń. Zaliczenie bloku ma dwa elementy:
- uzupełnienie krótkich raportów po wskazanych blokach.
 - wykonanie projektu i zaprezentowanie wyników
 - obecność obowiązkowa, możliwe dwie nieobeności nieusprawideliwione.
 
Wskazówki dotyczące przygotowania prezentacji
- Wyniki ćwiczeń przedstawiamy w postaci prezentacji komputerowej (OpenOffice, PowerPoint, LibreOffice, Acrobat, itp.); czas trwania — maksymalnie 15 minut.
 - Należy uwzględnić wyniki uzyskane w ćwiczeniach wskazanych przez prowadzących.
 - Należy zadbać o prawidłową postać wykresów, w tym w szczególności:
- obecność opisów osi (w miarę możliwości);
 - spójne zakresy osi i skalowanie wykresów;
 - właściwy dobór skali (tak, aby uwidocznić najważniejsze rzeczy);
 - obecność tytułów i innych podpisów ułatwiających zrozumienie prezentowanych treści;
 - odpowiedni rozmiar podpisów, aby były widoczne z daleka.
 
 - Prezentacja wyników powinna uwzględniać:
- krótko — przypomnienie co było liczone
 - podstawowe parametry rejestracji danych;
 - krótko — jak było liczone (jeśli trzeba);
 - na co należy zwrócić uwagę w prezentowanych wynikach;
 - interpretację wykresów.
Część z tych informacji można dołożyć do rysunków w postaci krótkich wyjaśnień. 
 - Ocenie podlegają:
- kompletność prezentacji;
 - czytelność prezentowanych wielkości i zjawisk;
 - merytoryczna poprawność wypowiedzi.
 
 - Każdy z powyższych elementów prezentacji będzie oceniany w 10-punktowej skali. Punkty zebrane w ciągu semestru będą przekładać się na ocenę końcową.
 - Wyniki dodatkowe, ponadprogramowe, są mile widziane i mogą skutkować lepszą oceną.