Pracownia EEG 2: Różnice pomiędzy wersjami

Z Brain-wiki
 
Linia 54: Linia 54:
 
#* spójne zakresy osi i skalowanie wykresów;
 
#* spójne zakresy osi i skalowanie wykresów;
 
#* właściwy dobór skali (tak, aby uwidocznić najważniejsze rzeczy);
 
#* właściwy dobór skali (tak, aby uwidocznić najważniejsze rzeczy);
#* obecność tytułów i innych podpisów ułatwiających zrozumienie prezentowanych treści.
+
#* obecność tytułów i innych podpisów ułatwiających zrozumienie prezentowanych treści;
#* odpowiedni rozmiar podpisów, aby były widoczne z daleka
+
#* odpowiedni rozmiar podpisów, aby były widoczne z daleka.
 
# Prezentacja wyników powinna uwzględniać:
 
# Prezentacja wyników powinna uwzględniać:
 
#* krótko - przypomnienie co było liczone (i jak, jeśli trzeba);
 
#* krótko - przypomnienie co było liczone (i jak, jeśli trzeba);

Aktualna wersja na dzień 10:16, 9 paź 2024

Pracownia EEG 2

Terminy

Zajęcia odbywają się w sali 4.59 w budynku Pasteura 5.

  • we wtorki w godz. 10.15 - 13:45
  • w środy w godz. 13:30 - 16:30

Uwaga: ze względu na logiczny poniedziałek w dniu 02.10.2024 zajęcia z Pracowni EEG się nie odbywają.

Cele przedmiotu

W trakcie naszych wartszatów chcielibyśmy Panstwu przybliżyć następujące kwestie:

  1. charakterystykę sygnału EEG - czym charakteryzuje się prawidłowo zarejestrowany sygnał EEG, jakie ma właściwości
  2. jak zebrać prawidłowo EEG - po naszym kursie nabędą Państwo umiejętność rejestracji EEG
  3. charakterystyki podstawowych metod analizy sygnału EEG, ze zrozumieniem ich wad i zalet, wymagań, oraz zmienności wyników między osobami.
  4. jakie narzędzia informatyczne mogą Panstwo spotkac w labie EEG (Psychopy, SVAROG)
  5. podstawowych zjawisk z psychofizjologii w kontekście procesów poznawczych oraz ich interpretacji fizjologicznych

CZEGO NIE UCZYMY: obsługi przeglądarek sygnału, obsługi toolboxów - nasz kurs ma na celu zrozumienie metod i charakterystyki badanych zjawisk a nie obsługi konkretnego środowiska.


Materiały

  1. Wprowadzenie do Psychopy
  2. Krótkie przypomnienie z anatomii i funkcji mózgu
  3. EEG spoczynkowe, artefakty
  4. Własności EEG spoczynkowego: funkcja autokorelacji i widmo
  5. Potencjały wywołane
  6. SSVEP
  7. Widmowa analiza parametryczna
  8. Wprowadzenie do metod czas-częstość
  9. Synchronizacja i desynchronizacja sygnału EEG związana z bodźcem
  10. Projekt

Autorzy: dr hab. Maciej Kamiński, dr Rafał Kuś, dr hab. Jarosław Żygierewicz, dr Anna Duszyk-Bogorodzka

Zasady zaliczenia pracowni

Materiał zajęć jest podzielony na bloki tematyczne. W każdym bloku studenci mają do wykonania zestaw ćwiczeń. Zaliczenie bloku ma dwa elementy:

  • uzupełnienie krótkich raportów po wskazanych blokach.
  • wykonanie projektu i zaprezentowanie wyników
  • obecność obowiązkowa, możliwe dwie nieobeności nieusprawideliwione.

Wskazówki dotyczące przygotowania prezentacji

  1. Wyniki ćwiczeń przedstawiamy w postaci prezentacji komputerowej (OpenOffice, PowerPoint, LibreOffice, Acrobat, itp.); czas trwania — maksymalnie 15 minut.
  2. Należy uwzględnić wyniki uzyskane w ćwiczeniach wskazanych przez prowadzących.
  3. Należy zadbać o prawidłową postać wykresów, w tym w szczególności:
    • obecność opisów osi (w miarę możliwości);
    • spójne zakresy osi i skalowanie wykresów;
    • właściwy dobór skali (tak, aby uwidocznić najważniejsze rzeczy);
    • obecność tytułów i innych podpisów ułatwiających zrozumienie prezentowanych treści;
    • odpowiedni rozmiar podpisów, aby były widoczne z daleka.
  4. Prezentacja wyników powinna uwzględniać:
    • krótko - przypomnienie co było liczone (i jak, jeśli trzeba);
    • na co należy zwrócić uwagę w prezentowanych wynikach;
    • interpretację wykresów.
      Część z tych informacji można dołożyć do rysunków w postaci krótkich wyjaśnień.
  5. Ocenie podlegają:
    • kompletność prezentacji;
    • czytelność prezentowanych wielkości i zjawisk;
    • merytoryczna poprawność wypowiedzi.
  6. Każdy z powyższych elementów prezentacji będzie oceniany w 10-punktowej skali. Punkty zebrane w ciągu semestru będą przekładać się na ocenę końcową.
  7. Wyniki dodatkowe, ponadprogramowe, są mile widziane i mogą skutkować lepszą oceną.