Pracownia EEG: Różnice pomiędzy wersjami
Z Brain-wiki
Linia 27: | Linia 27: | ||
===Wskazówki dotyczące przygotowania raportu=== | ===Wskazówki dotyczące przygotowania raportu=== | ||
− | * [http://haar.zfb.fuw.edu.pl/images/5/5c/ | + | * [http://haar.zfb.fuw.edu.pl/edu/images/5/5c/Opis_pracowni_wzór.pdf Raport powinien mieć następującą strukturę:] |
− | * Raport przygotowujemy w środowisku LaTex, korzystając z [http://haar.zfb.fuw.edu.pl/images/Opis_template.tex podanego poniżej wzorca]. | + | * Raport przygotowujemy w środowisku LaTex, korzystając z [http://haar.zfb.fuw.edu.pl/edu/images/Opis_template.tex podanego poniżej wzorca]. |
<!-- | <!-- | ||
=====Wstęp===== | =====Wstęp===== |
Wersja z 10:47, 16 paź 2015
Pracownia EEG
Materiały
- EEG spoczynkowe, artefakty
- Własności EEG spoczynkowego: funkcja autokorelacji i widmo
- Potencjały wywołane
- SSVEP
- Widmowa analiza parametryczna
- Wstęp do analizy obrazu
- Wprowadzenie do metod czas-częstość
- Synchronizacja i desynchronizacja sygnału EEG związana z bodźcem
- Zagadnienia dodatkowe
Autorzy: dr hab. Maciej Kamiński, dr Rafał Kuś, dr hab. Jarosław Żygierewicz
Zasady zaliczenia pracowni
Materiał zajęć jest podzielony na bloki tematyczne. W każdym bloku studenci mają do wykonania zestaw ćwiczeń. Zaliczenie bloku ma dwa elementy:
- raport - tę część grupa wykonuje wspólnie. Chociaż raport przygotowywany jest wspólnie, to ocena dla poszczególnych współautorów będzie indywidualizowana. Podstawą do tej indywidualizacji są deklaracje wkładu do poszczególnych elementów (patrz poniżej) i ocena pracy na zajęciach dokonana przez prowadzącego.
- prezentacja - jedna osoba z grupy przygotowuje prezentację dotyczącą wskazanego przez prowadzącego zagadnienia, spośród występujących w danym bloku tematycznym.
Wskazówki dotyczące przygotowania raportu
- Raport przygotowujemy w środowisku LaTex, korzystając z podanego poniżej wzorca.
Wskazówki dotyczące przygotowania prezentacji
- Wyniki ćwiczeń przedstawiamy w postaci prezentacji komputerowej (OpenOffice, PowerPoint, LibreOffice, Acrobat, itp.); czas trwania — maksymalnie 15 minut.
- Należy uwzględnić wyniki uzyskane w ćwiczeniach wskazanych przez prowadzącego.
- Należy zadbać o prawidłową postać wykresów, w tym w szczególności:
- obecność opisów osi (w miarę możliwości);
- spójne zakresy osi i skalowanie wykresów;
- właściwy dobór skali (tak, aby uwidocznić najważniejsze rzeczy);
- obecność tytułów i innych podpisów ułatwiających zrozumienie prezentowanych treści.
- Prezentacja wyników powinna uwzględniać:
- przypomnienie, co było liczone (i jak, jeśli trzeba);
- na co należy zwrócić uwagę w prezentowanych wynikach;
- interpretację wykresów.
Część z tych informacji można dołożyć do rysunków w postaci krótkich wyjaśnień.
- Ocenie podlegają:
- kompletność prezentacji;
- czytelność prezentowanych wielkości i zjawisk;
- merytoryczna poprawność wypowiedzi.
- Każdy z powyższych elementów prezentacji będzie oceniany w 10-punktowej skali. Punkty zebrane w ciągu semestru będą przekładać się na ocenę końcową.
- Wyniki dodatkowe, ponadprogramowe, są mile widziane i mogą skutkować lepszą oceną.