Pracownia EEG 2: Różnice pomiędzy wersjami

Z Brain-wiki
Linia 27: Linia 27:
 
==Zasady zaliczenia pracowni==
 
==Zasady zaliczenia pracowni==
  
<!--Materiał zajęć jest podzielony na bloki tematyczne. W każdym bloku studenci mają do wykonania zestaw ćwiczeń.  
+
<!-- Materiał zajęć jest podzielony na bloki tematyczne. W każdym bloku studenci mają do wykonania zestaw ćwiczeń.  
 
Zaliczenie bloku ma dwa elementy:
 
Zaliczenie bloku ma dwa elementy:
  
Linia 153: Linia 153:
 
#* merytoryczna poprawność wypowiedzi.
 
#* merytoryczna poprawność wypowiedzi.
 
# Każdy z powyższych elementów prezentacji będzie oceniany w 10-punktowej skali. Punkty zebrane w ciągu semestru będą przekładać się na ocenę końcową.
 
# Każdy z powyższych elementów prezentacji będzie oceniany w 10-punktowej skali. Punkty zebrane w ciągu semestru będą przekładać się na ocenę końcową.
# Wyniki dodatkowe, ponadprogramowe, są mile widziane i mogą skutkować lepszą oceną.
+
# Wyniki dodatkowe, ponadprogramowe, są mile widziane i mogą skutkować lepszą oceną. -->
-->
+
 
 
<br/><br/>
 
<br/><br/>

Wersja z 18:34, 23 wrz 2024

Pracownia EEG 2

Terminy

Zajęcia odbywają się w sali 4.59 w budynku Pasteura 5.

  • we wtorki w godz. 10:30 - 13:45
  • w środy w godz. 13:15 - 16:30

Uwaga: ze względu na logiczny poniedziałek w dniu 02.10.2024 zajęcia z Pracowni EEG się nie odbywają.

Materiały

  1. EEG spoczynkowe, artefakty
  2. Własności EEG spoczynkowego: funkcja autokorelacji i widmo
  3. Potencjały wywołane
  4. SSVEP
  5. Widmowa analiza parametryczna
  6. Wprowadzenie do metod czas-częstość
  7. Synchronizacja i desynchronizacja sygnału EEG związana z bodźcem

Autorzy: dr hab. Maciej Kamiński, dr Rafał Kuś, dr hab. Jarosław Żygierewicz dr Anna Duszyk-Bogorodzka

Zasady zaliczenia pracowni

Prezentacje z drugiej części ćwiczeń będą polegały na wybraniu do omówienia przez każdą osobę jednego tematu z części symulacyjnej i części eksperymentalnej.

Zagadnienia do części symulacyjnej:

  1. Uśrednianie w modelu addytywnym: sygnał + szum.
  2. Uśrednianie w modelu addytywnym: sygnał + szum + niezależna czynność rytmiczna.
  3. Uśrednianie w modelu z resetem fazy.
  4. Uśrednianie potencjału z fluktuacją latencji.
  5. Wpływ filtrów.

Zagadnienia do części eksperymentalnej:

  1. Zależność załamków potencjałów wzrokowych od intensywności bodźca.
  2. Zależność późnych załamków od uwagi.

Wskazówki dotyczące przygotowania raportu

Raport przygotowujemy w środowisku LaTex, korzystając z podanego tutaj wzorca.


Wstęp

W tej sekcji należy krótko opisać czego dotyczą ćwiczenia w danym dziale. W kolejnych sekcjach należy zaprezentować rozwiązania i wyniki otrzymane dla konkretnego zadania.

Ocenie podlegają:

  • kompletność prezentacji;
  • czytelność prezentowanych wielkości i zjawisk;
  • merytoryczna poprawność wypowiedzi.
Zadanie 1
Cel zadania

przypomnienie, co i po co było liczone;

Zestaw pomiarowy

Jaki sprzęt i w jakiej konfiguracji został użyty?

Przeprowadzone pomiary

Parametry pomiarów:

  • rejestrowane kanały,
  • montaż,
  • częstość próbkowania,
  • zastosowane filtry.

Jaki był paradygmat doświadczenia?

Obliczenia/Algorytm

jeśli zadanie wymaga napisania programu, należy przedstawić zastosowany algorytm (w punktach lub w postaci schematu)

Wyniki

Prezentacja wyników powinna uwzględniać:

  • na co należy zwrócić uwagę w prezentowanych wynikach;
  • interpretację wykresów.

Część z tych informacji można dołożyć do rysunków w postaci krótkich wyjaśnień.

Wnioski

Co wynika z zaprezentowanych materiałów.

Zadanie 2

[math]\vdots[/math]

Udział autorów

Tu proszę napisać, który z autorów przyłożył się do którego elementu pracy (podlega to weryfikacji przez prowadzącego zajęcia). Ważnym elementem pracy, poza występującymi bezpośrednio w raporcie sekcjami, jest implementacja opisywanych metod. W końcowym rozliczeniu pracowni każdy student musi wykazać się istotnym wkładem do każdego z elementów:

  • przeprowadzenia pomiarów
  • implementacji metod obliczeniowych
  • redakcji tekstu
Bibliografia

[1] ....

[2] .... -->

Wskazówki dotyczące przygotowania prezentacji

  1. Wyniki ćwiczeń przedstawiamy w postaci prezentacji komputerowej (OpenOffice, PowerPoint, LibreOffice, Acrobat, itp.); czas trwania — maksymalnie 15 minut.
  2. Należy uwzględnić wyniki uzyskane w ćwiczeniach wskazanych przez prowadzących.
  3. Należy zadbać o prawidłową postać wykresów, w tym w szczególności:
    • obecność opisów osi (w miarę możliwości);
    • spójne zakresy osi i skalowanie wykresów;
    • właściwy dobór skali (tak, aby uwidocznić najważniejsze rzeczy);
    • obecność tytułów i innych podpisów ułatwiających zrozumienie prezentowanych treści.
  4. Prezentacja wyników powinna uwzględniać:
    • przypomnienie co było liczone (i jak, jeśli trzeba);
    • na co należy zwrócić uwagę w prezentowanych wynikach;
    • interpretację wykresów.
      Część z tych informacji można dołożyć do rysunków w postaci krótkich wyjaśnień.
  5. Ocenie podlegają:
    • kompletność prezentacji;
    • czytelność prezentowanych wielkości i zjawisk;
    • merytoryczna poprawność wypowiedzi.
  6. Każdy z powyższych elementów prezentacji będzie oceniany w 10-punktowej skali. Punkty zebrane w ciągu semestru będą przekładać się na ocenę końcową.
  7. Wyniki dodatkowe, ponadprogramowe, są mile widziane i mogą skutkować lepszą oceną. -->