Pracownia EEG: Różnice pomiędzy wersjami

Z Brain-wiki
Linia 27: Linia 27:
 
   
 
   
 
===Wskazówki dotyczące przygotowania raportu===
 
===Wskazówki dotyczące przygotowania raportu===
* [http://haar.zfb.fuw.edu.pl/images/5/5c/Opis_pracowni_wz%C3%B3r.pdf Raport powinien mieć następującą strukturę:]
+
* [http://haar.zfb.fuw.edu.pl/edu/images/5/5c/Opis_pracowni_wzór.pdf Raport powinien mieć następującą strukturę:]
  
* Raport przygotowujemy w środowisku LaTex, korzystając z [http://haar.zfb.fuw.edu.pl/images/Opis_template.tex podanego poniżej wzorca].  
+
* Raport przygotowujemy w środowisku LaTex, korzystając z [http://haar.zfb.fuw.edu.pl/edu/images/Opis_template.tex podanego poniżej wzorca].  
 
<!--
 
<!--
 
=====Wstęp=====
 
=====Wstęp=====

Wersja z 10:47, 16 paź 2015


Pracownia EEG

Materiały

  1. EEG spoczynkowe, artefakty
  2. Własności EEG spoczynkowego: funkcja autokorelacji i widmo
  3. Potencjały wywołane
  4. SSVEP
  5. Widmowa analiza parametryczna
  6. Wstęp do analizy obrazu
  7. Wprowadzenie do metod czas-częstość
  8. Synchronizacja i desynchronizacja sygnału EEG związana z bodźcem
  9. Zagadnienia dodatkowe

Autorzy: dr hab. Maciej Kamiński, dr Rafał Kuś, dr hab. Jarosław Żygierewicz

Zasady zaliczenia pracowni

Materiał zajęć jest podzielony na bloki tematyczne. W każdym bloku studenci mają do wykonania zestaw ćwiczeń. Zaliczenie bloku ma dwa elementy:

  • raport - tę część grupa wykonuje wspólnie. Chociaż raport przygotowywany jest wspólnie, to ocena dla poszczególnych współautorów będzie indywidualizowana. Podstawą do tej indywidualizacji są deklaracje wkładu do poszczególnych elementów (patrz poniżej) i ocena pracy na zajęciach dokonana przez prowadzącego.
  • prezentacja - jedna osoba z grupy przygotowuje prezentację dotyczącą wskazanego przez prowadzącego zagadnienia, spośród występujących w danym bloku tematycznym.


Wskazówki dotyczące przygotowania raportu

Wskazówki dotyczące przygotowania prezentacji

  1. Wyniki ćwiczeń przedstawiamy w postaci prezentacji komputerowej (OpenOffice, PowerPoint, LibreOffice, Acrobat, itp.); czas trwania — maksymalnie 15 minut.
  2. Należy uwzględnić wyniki uzyskane w ćwiczeniach wskazanych przez prowadzącego.
  3. Należy zadbać o prawidłową postać wykresów, w tym w szczególności:
    • obecność opisów osi (w miarę możliwości);
    • spójne zakresy osi i skalowanie wykresów;
    • właściwy dobór skali (tak, aby uwidocznić najważniejsze rzeczy);
    • obecność tytułów i innych podpisów ułatwiających zrozumienie prezentowanych treści.
  4. Prezentacja wyników powinna uwzględniać:
    • przypomnienie, co było liczone (i jak, jeśli trzeba);
    • na co należy zwrócić uwagę w prezentowanych wynikach;
    • interpretację wykresów.
      Część z tych informacji można dołożyć do rysunków w postaci krótkich wyjaśnień.
  5. Ocenie podlegają:
    • kompletność prezentacji;
    • czytelność prezentowanych wielkości i zjawisk;
    • merytoryczna poprawność wypowiedzi.
  6. Każdy z powyższych elementów prezentacji będzie oceniany w 10-punktowej skali. Punkty zebrane w ciągu semestru będą przekładać się na ocenę końcową.
  7. Wyniki dodatkowe, ponadprogramowe, są mile widziane i mogą skutkować lepszą oceną.