Z Brain-wiki
Skocz do: nawigacja, szukaj


Technologia Informacyjna

  1. Wstęp praktyczny: Unix, GNU/Linux, interfejs, terminal, Python...
    1. Interfejs graficzny
  2. Cyfrowy świat: próbkowanie, aliasing, sumy kontrolne
    1. Wszystko jest plikiem: od zer i jedynek do wierszy — ASCII, ISO 8859-2 i UNICODE
  3. Jak to się robi, czyli algorytm → kod źródłowy → program wykonywalny
  4. System operacyjny, wirtualizacja
  5. Edytor tekstów i arkusz kalkulacyjny
  6. Formaty danych: obraz, dźwięk, wideo
  7. Prawa autorskie i licencje. Skąd się wziął GNU/Linux?
  8. Jak działa Internet
  9. Internet i jego usługi
  10. Email i komunikatory
  11. Interfejsy mózg-komputer
  12. Wyszukiwarki internetowe: po co nam indeks? I co tak naprawdę widać w google?
  13. Podpis elektroniczny: jak to działa? Kryptografia klucza publicznego
  14. Bezpieczeństwo i poufność w Internecie


Dodatki:


Ćwiczenia dla NI/FM: "Programowanie_z_Pythonem3"


Niniejszy podręcznik opiera się na książkach:

Całość podręcznika jest udostępniona na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa-Na tych samych zasadach 3.0 Polska. Autor: Piotr Durka.

CC-88x31.png