Technologie informacyjne i komunikacyjne: Różnice pomiędzy wersjami

Z Brain-wiki
 
(Nie pokazano 146 pośrednich wersji utworzonych przez tego samego użytkownika)
Linia 1: Linia 1:
 
[[Category:Informatyka]]
 
[[Category:Informatyka]]
=z ostatniej chwili=
+
<!--# Technologie cyfrowe i komputery-->
==wyniki egzaminu pisemnego 2016.02 dla przedmiotu 1100-1B02==
+
#[[TI/Wstep|Wstęp: Python, wartości logiczne, terminal]], [[TI/Interfejs|interfejs]].
obecności z uwzględnieniem zwolnień
+
#[[TI/Cyfrowy świat|Analogowy a cyfrowy: korekcja błędów]]; [[TI/Wszystko jest plikiem|binarne reprezentacje liczb, ASCII i UNICODE]].
<pre>
+
#[[TI/Algorytm|Algorytm &rarr; kod źródłowy &rarr; program wykonywalny]]. [[TI/Uczenie maszynowe|Uczenie maszynowe]].
indeks ocena egz/50 EGZ ĆWICZ ćw.pkt kol1 kol2 kol3 kol4 obecn kartkó aktywn
+
#[[TI/Sztuczne sieci neuronowe|Sztuczne sieci neuronowe]].
374327 ----- ----- -----
+
#[[TI/Od operatora do systemu operacyjnego|System operacyjny]], [[TI/Wirtualizacja|biblioteki i wirtualizacja]].
370517 -- 41 4 2,00 19,00 0,00 5,00 2,00 14 2,00 10,00
+
#[[TI/Kilka dat z historii komputerów|Krótka (pre)historia komputerów i programów]]. [[TI/Otwarte Źródła, GNU i wolność oprogramowania|Prawa autorskie, GNU/Linux i Creative Commons]].
357725 4 40 3,5 4,50 40,10 10,10 11,50 0,00 0,00 13 10,00 8,50
+
#[[TI/Edycja|Edycja tekstów, LaTeX]].
370469 4 39 3,5 4,00 39,00 8,00 11,00 14 10,00 10,00
+
#[[TI/Formaty danych: obraz, dźwięk, wideo|Formaty danych: obraz, dźwięk, wideo. Kompresja bezstratna i stratna]].
363676 ----- ----- -----
+
<!--#Internet-->
374722 -- 34 3,5 2,00 11,50 1,00 1,00 3,50 15 2,00 5,00
+
#[[TI/Kilka dat z historii Internetu|Jak powstał]] i [[TI/Internet od środka|jak działa]] Internet.
370466 -- 2,00 17,00 6,00 0,00 13 6,00 5,00
+
#[[TI/Internet pasywnie|WWW]]. [[TI/Internet pasywnie II |Email]]. [[TI/Bazy danych|Wyszukiwarki internetowe, indeks]]. [[TI/Media społecznościowe|Media społecznościowe]].
374717 -- 40 3,5 2,00 22,00 10,00 1,5 3,00 13 5,00 4,00
+
#[[TI/Kryptografia|Kryptografia, haszowanie i podpis elektroniczny]]. [https://andersbrownworth.com/blockchain/ Blockchain] i ₿.
374702 -- 31 3 2,00 8,00 0,00 0,00 14 0,00 8,00
+
#[https://drive.google.com/open?id=0B47l6nponU4QM0VOT28xam80Szg Bezpieczeństwo i poufność w Internecie]
372772 4 43 4,5 3,50 33,25 5,25 10,00 15 8 10,00
+
<!--# Zastosowania TIiK-->
374715 3,5 35 3,5 3,50 32,00 8,00 6,00 14 8,00 10,00
+
<!--[https://emn178.github.io/online-tools/sha256.html SHA256], -->
370527 -- 45 5 2,00 19,00 3,00 5,00 3,00 15 6,00 5,00
+
#[[TI/Interfejsy mózg-komputer|Interfejsy mózg-komputer]].
370471 4 47 5 3,00 28,30 12,5 4,00 14 6,3 5,5
+
#[[TI/Sztuczna Inteligencja|Sztuczna Inteligencja]].
335699 5 42 4 5,50 50,00 15,00 15,00 15 10,00 10,00
 
374723 -- 30 3 2,00 12,00 1,00 2,00 1,00 15 4,00 5,00
 
380961 ----- ----- -----
 
370530 3,5 41 4 3,00 29,17 7,50 7,00 0,00 13 6,67 8,00
 
360731 3,5 39 3,5 3,50 30,60 14,3 0,00 13 7,00 9,3
 
374758 -- 29 2,00 22,00 0,00 4,00 15 8,00 10,00
 
374226 -- 21 2,00 13,00 0,00 2,00 1,00 13 2,00 8,00
 
370449 3,5 42 4 3,50 30,83 10,00 5,00 14 5,83 10,00
 
374759 ----- ----- -----
 
374764 3,5 41 4 3,00 25,33 6,00 6,00 14 3,33 10,00
 
372782 ----- ----- -----
 
374714 3 39 3,5 3,00 25,25 3,00 6,00 13 6,25 10,00
 
380966 -- 35 3,5 2,00 20,17 5,50 3,00 0,50 14 1,67 10,00
 
374696 -- 29 2,00 13,50 0,00 2,50 15 3,00 8,00
 
359079 ----- ----- -----
 
315748 3 37 3,5 3,00 26,50 6,00 11,00 13 2,7 6,80
 
335721 4,5 42 4 4,50 42,50 13,50 10,00 13 9,00 10,00
 
332700 4 34 3,5 4,00 36,00 6,8 10,50 15 8,7 10,00
 
370452 ----- ----- -----
 
374761 3 39 3,5 3,00 25,83 0,00 10,00 14 5,83 10,00
 
378738 3,5 39 3,5 3,50 34,13 7,80 8,50 4,00 0,00 15 8,33 9,50
 
370486 4 43 4,5 4,00 35,00 11,00 6,00 14 8,00 10,00
 
380972 3 39 3,5 3,00 27,17 8,00 5,00 14 4,17 10,00
 
355890 -- 33 3 2,00 7,00 3,00 2,00 1,50 12 2,00 5,00
 
372777 -- 41 4 2,00 20,50 1,00 6,50 1,00 15 4,00 9,00
 
291259 -- 2,00 -60,00 0,00 0,00 1 0,00 0,00
 
370539 -- 2,00 -3,00 0,00 0,00 11 4,00 3,00
 
372787 3,5 41 4 3,00 25,00 10,00 4,00 0,00 13 3,00 8,00
 
347303 ----- ----- -----
 
374710 -- 44 4,5 2,00 23,00 4,00 4,00 2,00 15 5,00 10,00
 
374762 5 44 4,5 5,00 46,00 14,00 12,00 14 10,00 10,00
 
372776 -- 2,00 -10,00 1,00 0,00 10 1,00 3,00
 
372860 -- 31 3 2,00 10,00 1,00 1,00 14 3,00 5,00
 
370618 4,5 41 4 5,00 47,00 14,00 13,00 14 10,00 10,00
 
347114 -- 2,00 -50,00 10,00 5,00
 
372771 4 45 5 3,50 32,43 7,60 9,00 0,00 0,00 14 8,33 7,50
 
372768 3 30 3 3,00 27,50 3,00 7,00 14 7,50 10,00
 
372779 ----- ----- -----
 
380959 -- 2,00 13,00 0,50 2,50 14 0,00 10,00
 
367090 ----- ----- -----
 
370490 4,5 45 5 4,50 44,50 10,90 13,00 11,50 0,00 15 10,00 10,00
 
370420 3,5 39 3,5 3,50 31,00 5,50 8,00 14 7,50 10,00
 
370493 4,5 42 4 5,00 48,50 14,50 14,00 15 10,00 10,00
 
370467 5 43 4,5 5,00 47,00 14,00 13,00 14 10,00 10,00
 
380960 3,5 40 3,5 3,50 33,00 8,00 7,00 15 8,00 10,00
 
374763 -- 38 3,5 2,00 24,00 4,00 5,00 0,00 14 5,00 10,00
 
370496 4 43 4,5 3,50 30,40 5,00 3,00 12,40 14 5,00 8,00
 
374711 -- 29 2,00 20,50 1,00 3,00 9,50 15 3,00 5,00
 
372766 3,5 38 3,5 3,50 32,00 7,5 7,5 15 8,00 9,00
 
358291 ----- ----- -----
 
</pre>
 
  
==wyniki egzaminu pisemnego 2016.02 dla przedmiotu 1100-1B02mol==
 
<pre>
 
index  pkt/50  ocena
 
335946
 
370507 40 3,5
 
347053
 
370411
 
380939 34 3,5
 
370471
 
381067
 
374680 37 3,5
 
362975 41 4
 
370414 43 4,5
 
359079 40 3,5
 
380941
 
370432
 
329632
 
358251
 
358840 37 3,5
 
380936
 
372740 37 3,5
 
337633
 
370417 32 3
 
337706 30 3
 
374636
 
</pre>
 
  
=Technologia Informacyjna=
 
*[[TI/Wstep|Wstęp praktyczny: Unix, GNU/Linux, interfejs, terminal, Python...]]
 
*[[TI/Cyfrowy świat|Cyfrowy świat: próbkowanie, aliasing, sumy kontrolne]]
 
*[[TI/Wszystko jest plikiem|Wszystko jest plikiem: od zer i jedynek do wierszy &mdash; ASCII, ISO 8859-2 i UNICODE]]
 
*[[TI/Algorytm|Jak to się robi, czyli algorytm &rarr; kod źródłowy &rarr; program wykonywalny]]
 
*[[TI/Od operatora do systemu operacyjnego|System operacyjny]]
 
*[[TI/Interfejs|Interfejs graficzny]]
 
*[[TI/Najpotrzebniejsze programy|Edytor tekstów, arkusz kalkulacyjny i baza danych]]
 
*[[TI/Formaty danych: obraz, dźwięk, wideo|Formaty danych: obraz, dźwięk, wideo]]
 
*[[TI/Internet od środka|Jak działa Internet]]
 
*[[TI/Internet pasywnie|Internet i jego usługi]]
 
*[[TI/Internet pasywnie II |Email i komunikatory]]
 
*[[TI/Bazy danych|Wyszukiwarki internetowe: po co nam indeks? I co tak naprawdę widać w google?]]
 
*[[TI/Otwarte Źródła, GNU i wolność oprogramowania|Prawa autorskie i licencje. Skąd się wziął GNU/Linux?]]
 
<!--
 
*[[TI/Modelowanie matematyczne: od gry "Life" Conwaya do przewidywania pogody|Modelowanie matematyczne: od gry &bdquo;Life&rdquo; Conwaya do przewidywania pogody]]
 
-->
 
*[[TI/Kryptografia|Podpis elektroniczny: jak to działa? Kryptografia klucza publicznego]]
 
<!--
 
*[[TI/Czy komputer myśli? Test Turinga, sztuczne sieci neuronowe...|Czy komputer myśli? Test Turinga, sztuczne sieci neuronowe...]]
 
*[[TI/Megabajty, megaherce...|Megabajty, megaherce...]]
 
-->
 
  
==Dodatki:==
+
----
*[[TI/Dodatki|Trochę historii]]
+
Ćwiczenia dla NI/FM: [["Programowanie_z_Pythonem3"]] (wymagane zaliczenie przed egzaminem)
 +
----
 +
[[TI/Zagadnienia do przypomnienia przed egzaminem|EGZAMIN: organizacja, zagadnienia do przypomnienia przed egzaminem]]
 +
----
 +
===Materiały '''dodatkowe''':===
 +
<!-- *[https://kampus-student2.ckc.uw.edu.pl/course/view.php?id=8087 Wykład na platformie Kampus, w tym zapisy wideo z zeszłego roku (wymagany login)]
 +
*[[TI/Dodatki|Trochę historii]]-->
 
*[[TI/Słowniczek|Słowniczek]]
 
*[[TI/Słowniczek|Słowniczek]]
*[[TI/Zagadnienia do przypomnienia przed egzaminem|Zagadnienia do przypomnienia przed egzaminem]]
+
*[https://drive.google.com/drive/folders/1kcxvDmV0wl-Md3IssarWJhlpfCaKGs0q?usp=sharing Slajdy z wykładów]
*[https://drive.google.com/folderview?id=0B47l6nponU4QMTlLdVVvcjJaREU&usp=sharing Slajdy z wykładów 2015/2016]
+
*[https://drive.google.com/drive/u/1/folders/10lDdh74vZ2qxJIb6zxXRJLDb8HEu2jDx Wideo z wykładów zdalnych w 2020]
*[http://durka.info/KIC/node29.html Część książki ''Komputer. Internet. Cyfrowa rewolucja'' związana z tematyką Wykładu]
+
*[https://www.fuw.edu.pl/~durka/ksiazki/KIC/node29.html Związana z tematyką Wykładu część] książki [https://www.fuw.edu.pl/~durka/ksiazki/KIC/ ''Komputer. Internet. Cyfrowa rewolucja'']  
*[http://www.gnu.org Fundacja GNU]
+
*[https://helion.pl/online/wobron/ Książka ''W obronie wolności'' o krucjacie Richarda Stallmana]
*[http://stallman.helion.pl Książka ''W obronie wolności'' o krucjacie Richarda Stallmana]
+
*[http://pl.wikipedia.org/wiki/Wolna_kultura_(publikacja) Książka "Wolna Kultura" Lawrence Lessiga]  i witryna [http://creativecommons.pl Creative Commons]
*[http://creativecommons.pl Creative Commons]
+
*Polecane filmy o [[TI/Media społecznościowe|mediach społecznościowych]]: [https://youtu.be/uaaC57tcci0 The Social Dilemma] i [https://youtu.be/iX8GxLP1FHo The Great Hack]
*[http://pl.wikipedia.org/wiki/Wolna_kultura_(publikacja) L. Lessig: Wolna Kultura]
+
*Dostępne na YT filmy do wykładu o bezpieczeństwie: [https://www.ted.com/talks/mikko_hypponen_fighting_viruses_defending_the_net Fighting viruses, defending the net], [https://www.ted.com/talks/mikko_hypponen_three_types_of_online_attack Three types of online attack] i [https://www.ted.com/talks/james_lyne_everyday_cybercrime_and_what_you_can_do_about_it  Everyday cybercrime — and what you can do about it]
   
+
 
 
----
 
----
[Ćwiczenia dla NI/FM: http://brain.fuw.edu.pl/edu/index.php/%22Programowanie_z_Pythonem%22]
+
<small>Niniejszy podręcznik opiera się w części na książkach ''Internet. Komputer. Cyfrowa Rewolucja'' , Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000, ISBN 83-01-13360-0 (książka [https://www.fuw.edu.pl/~durka/ksiazki/KIC/ dostępna również w Internecie]) i ''Cyfrowy Świat: jak to działa'', Wydawnictwo Adamantan, Warszawa 2004, ISBN 83-85655-20-4.</small>
  
----
 
Niniejszy podręcznik opiera się na książkach:
 
*''Internet. Komputer. Cyfrowa Rewolucja'' , Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000, ISBN 83-01-13360-0 -- książka [http://durka.info/KIC/ dostępna również w Internecie],
 
* ''Cyfrowy Świat: jak to działa'', Wydawnictwo Adamantan, Warszawa 2004, ISBN 83-85655-20-4.
 
 
{{color|green|'''Całość podręcznika jest udostępniona na licencji [http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl Creative Commons Uznanie autorstwa-Na tych samych zasadach 3.0 Polska].'''}}
 
{{color|green|'''Całość podręcznika jest udostępniona na licencji [http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl Creative Commons Uznanie autorstwa-Na tych samych zasadach 3.0 Polska].'''}}
Autor: [http://durka.name Piotr Durka].  
+
Autor: [http://durka.info Piotr Durka].  
 
[[Grafika:CC-88x31.png|center]]
 
[[Grafika:CC-88x31.png|center]]

Aktualna wersja na dzień 15:08, 18 paź 2024

  1. Wstęp: Python, wartości logiczne, terminal, interfejs.
  2. Analogowy a cyfrowy: korekcja błędów; binarne reprezentacje liczb, ASCII i UNICODE.
  3. Algorytm → kod źródłowy → program wykonywalny. Uczenie maszynowe.
  4. Sztuczne sieci neuronowe.
  5. System operacyjny, biblioteki i wirtualizacja.
  6. Krótka (pre)historia komputerów i programów. Prawa autorskie, GNU/Linux i Creative Commons.
  7. Edycja tekstów, LaTeX.
  8. Formaty danych: obraz, dźwięk, wideo. Kompresja bezstratna i stratna.
  9. Jak powstał i jak działa Internet.
  10. WWW. Email. Wyszukiwarki internetowe, indeks. Media społecznościowe.
  11. Kryptografia, haszowanie i podpis elektroniczny. Blockchain i ₿.
  12. Bezpieczeństwo i poufność w Internecie
  13. Interfejsy mózg-komputer.
  14. Sztuczna Inteligencja.



Ćwiczenia dla NI/FM: "Programowanie_z_Pythonem3" (wymagane zaliczenie przed egzaminem)


EGZAMIN: organizacja, zagadnienia do przypomnienia przed egzaminem


Materiały dodatkowe:


Niniejszy podręcznik opiera się w części na książkach Internet. Komputer. Cyfrowa Rewolucja , Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000, ISBN 83-01-13360-0 (książka dostępna również w Internecie) i Cyfrowy Świat: jak to działa, Wydawnictwo Adamantan, Warszawa 2004, ISBN 83-85655-20-4.

Całość podręcznika jest udostępniona na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa-Na tych samych zasadach 3.0 Polska. Autor: Piotr Durka.

CC-88x31.png